Tot mai mulți brașoveni își ridică singuri ,,rablele” de pe domeniul public

Primăria Brașov și Poliția Locală continuă activitatea de somare și ridicare a mașinilor abandonate, deși numărul brașovenilor care își depozitează ,,rablele” pe domeniul public a mai scăzut, în timp ce tot mai mulți le mută pe proprietăți private, pentru a evita plata taxelor pentru recuperarea mașinii, după ce primesc somația.

Dacă în 2019 și 2020, numărul mașinilor ridicate îl depășea semnificativ pe cel al proprietarilor care își mutau singuri mașina de pe domeniul public, din acest an se observă o schimbare de atitudine a brașovenilor. Astfel, numărul celor care își iau singuri autovehiculele de pe domeniul public în urma primirii somației este mai mare decât numărul mașinilor ridicate de către firma cu care Primăria are contract. O mare parte dintre proprietari ales să își îndepărteze singuri autovehiculele de pe domeniul public chiar la declanșarea procedurii de ridicare, la primirea primei somații din partea Poliției Locale. Mai sunt o parte care și le ridică doar după ce procedura a ajuns în faza de emitere a dispoziției de ridicare, moment în care proprietarii sunt notificați că urmează ca mașinile să le fie ridicate și transportate într-un spațiu special amenajat, de unde pot fi recuperate doar după plata taxelor de ridicare, transport și depozitare.

Citeste și:  Aproape 588 de milioane de lei vor finanța 46 de noi proiecte de infrastructură. Peste peste 13 milioane de lei pentru comunele Șoarș și Șinca

,,Urmărind graficele, începând din anul 2019 și până în prezent, se poate dovedi că numărul mașinilor ridicate de pe domeniul public, atât de către noi, Primărie, cât și de către proprietari, a scăzut drastic. Astfel, în 2019 au fost ridicate 230 de autovehicule, în 2020 au fost ridicate 168 de autovehicule, iar în anul acesta abia 88. Există două situații în care proprietarul își mută singur mașina. Prima situație, când cetățeanul își ridică autovehiculul doar în urma somației puse pe autovehicul de către poliția locală – trebuie știut că primul care instrumentează dosarul este poliția locală și apoi primăria – iar a doua situație, când autovehiculul este ridicat în urma somației trimise acasă la proprietar, acesta fiind și cazul cel mai des întâlnit. Asta se vede și din graficul pe care îl avem. De exemplu, în luna octombrie 2021, deci luna aceasta, sunt cinci autovehicule ridicate de către primărie și zece autovehicule ridicate de către proprietari în urma somației. Trebuie să știe proprietarii autovehiculelor că în somația respectivă este specificat clar că se va ridica autovehiculul de la adresa unde a fost găsit, sau de pe domeniul public. Deci, dacă proprietarul își mută autovehiculul în altă parte pe domeniul public și va fi găsit de către Poliția Locală, sigur acesta va fi ridicat fără altă somație”, a precizat Radu Pascu, inspector Direcția Tehnică.

Dacă în 2020, aproape 60% dintre mașinile identificate ca abandonate pe domeniul public au fost ridicate de firma cu care Primăria Brașov are contract pentru asigurarea acestui serviciu, în 2021, până în acest moment, 61% dintre mașinile identificate ca abandonate au fost ridicate de pe domeniul public de către proprietari.

Citeste și:  Italia, lasă-te surprinsă de România! | Ministerul Turismului derulează o nouă campanie outdoor de promovare a turismului, de această dată în Roma și Milano

În acest moment alte 40 de mașini sunt în diferite faze procedurale pentru ridicarea lor.

Procedura ridicării autovehiculelor abandonate pe domeniul public este plină de formalități și etape obligatorii care trebuie parcurse, pornind de la sesizarea cetățenilor sau inspectorilor de teren privind existența acestor vehicule, identificarea mașinilor, identificarea proprietarului, notificarea acestuia pentru a-și recupera singur mașina și, în cele din urmă, emiterea unei dispoziții de primar în baza căreia se face ridicarea autovehiculului și depozitarea lui într-un spațiu special amenajat, de unde, în cele din urmă, dacă vehiculul nu este recuperat de proprietar, acesta ajunge la fier vechi.

Dacă dispoziția este emisă și mașina este ridicată de către Primărie, apoi depozitată dfe municipalitate, proprietarul își mai poate recupera vehiculul doar dacă achită cheltuielile de ridicare, expertizare, transport, depozitare și pază. Aceste cheltuieli sunt de aproximativ 650 de lei dacă mașina este recuperată în prima zi de depozitare, aproximativ 700 de lei dacă este recuperată după o săptămână sau 821 de lei dacă este recuperată înainte de a fi dusă la casare, adică după 30 de zile. Condiția este însă ca acesta să nu o depoziteze din nou pe domeniul public, ci fie să o valorifice, fie să o depoziteze pe o proprietate privată.

Citeste și:  Veşti proaste pentru iubitorii de ciocolată! Este criză de caco la nivel mondial, iar prețurile vor crește semnificativ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.