Trei firme, interesate de realizarea celor două trasee de biciclete din Brașov

Vineri, 26 iunie, a fost termenul limită în depunerea ofertelor pentru elaborarea proiectelor tehnice necesare amenajării celor două piste de biciclete care vor face legătura între mai multe cartiere ale Brașovului, inclusiv cu centrul orașului. Proiectele sunt finanțate cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Fondurile nerambursabile din partea Uniunii Europene reprezintă 98% din valoarea eligibilă a proiectelor.

Pentru proiectarea traseului 1 (Poienelor – Camera de Comerț și Industrie, de unde se intră pe actuala pistă de biciclete) au depus oferte două firme, SC Hentza Business SRL București și SC Spiri Com SRL București. Pentru traseul 2 (zona La Iepure – terminal RAT Poienelor) au depus oferte trei firme: SC Hentza Business SRL București, SC Spiri Com SRL București și SC Total Business Land Alba-Iulia.

,,Sper ca procedura de evaluare a ofertelor să se finalizeze cât mai repede, astfel încât câștigătorii să se apuce de treabă, astfel încât să putem demara lucrările din acest an. Deși această pandemie ne afectează pe toți, direct sau indirect, totuși ea a adus și lucruri bune în comportamentul multora dintre brașoveni, i-a făcut să descopere sau să redescopere activitățile cu familia în aer liber. Am observat, atunci când merg prin cartiere, că, față de anul trecut, sunt mult mai mulți brașoveni, copii, tineri, vârstnici, care se plimbă cu bicicletele. Deocamdată majoritatea o fac pentru agrement, dar odată cu amenajarea acestor piste de biciclete sper ca brașovenii să descopere și avantajele de a merge cu bicicleta la muncă, la școală sau la cumpărături, și să aleagă acest mijloc de transport în defavoarea autoturismului propriu, mai ales că în Brașov distanțele de parcurs în mod obișnuit pentru drumurile zilnice nu sunt foarte mari. Cele două proiecte cu fonduri europene care vizează pistele de biciclete din municipiu nu se rezumă doar la amenajarea acestora, ci și la crearea mai multor stații pe traseu, în care utilizatorii își pot lăsa bicicleta în siguranță sau pot închiria una. Aceste două trasee sunt doar o etapă din ceea ce ne propunem să realizăm în municipiul Brașov în ceea ce înseamnă transportul cu bicicleta, o rețea care să lege toate cartierele între ele. Îmi doresc foarte mult ca în următorii ani să vedem în oraș cât mai mulți bicicliști, indiferent de vârstă“, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov.

Citeste și:  S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Traseul 1

Realizarea infrastructurii integrate pentru ciclism și trafic pietonal, cu o lungime cumulată de 6,0 km, pe traseul Terminal Poienelor – Str. Poienelor – Bd. Saturn – Str. Minerva – Str. Crinului – Str. Micșunelelor – Str. Lamâiței – Str. Brândușelor – Bd. Al. Vlahuță – Bd. Gării – Bd. Victoriei – Bd. M. Kogălniceanu.

– Amenajarea trotuarelor adiacente pe o suprafață de 1.135 m2 în zonele afectate de lucrări pe perioadă execuției;

– Dezvoltarea infrastructurii de bike-sharing, prin amenajarea a 3 puncte de închiriere/parcare pentru biciclete. Fiecare punct va fi dotat cu 50 de biciclete și cu rasteluri pentru parcarea a 80 de biciclete.

Amenajarea pistei de biciclete se va efectua pe partea carosabilă, delimitată față de traficul rutier prin marcaj longitudinal și profile prefabricate din cauciuc, peste care pot trece, la nevoie, mașinile de intervenție și salvare, fără a fi afectate. În zonele unde dimensiunea străzilor nu permite crearea de traseu dedicat bicicletelor, traficul se va desfășura în comun cu autovehiculele, pe partea carosabilă, unde se vor amenaja marcaje transversale vizibile, la distanță de maxim 25 m, dublate de indicatoare rutiere.

Citeste și:  S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Această investiție răspunde atât cerințelor de protecție a mediului, cât și a criteriilor de siguranță, accesibilitate și de creștere a calității vieții, urmărite în cadrul PMUD și SIDU.

De asemenea, prin prezenta investiție se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic, față de utilizarea transportului public și a modurilor nemotorizate de transport, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea emisiilor de CO2.

Traseu 2

Traseu de infrastructură integrată pentru trafic pietonal şi ciclism, cu o lungime cumulată de 4,0 km, pe traseul zona La Iepure – str. Molidului – B-dul Valea Cetății – str. Tâmpei – Str.Vasile Alecsandri – Str. Carpaților – Str. Poienelor  – Terminal Poienelor.

Ruta va permite bicicliștilor și pietonilor să se deplaseze între zona de agrement „La Iepure“ și terminalul Poienelor, de unde se leagă de Traseul 1 de biciclete.

Pentru realizarea investiției se vor amenaja piste de biciclete pe carosabil, adiacent trotuarelor, cu o lățime de 1,00 m, pe fiecare sens de circulație, separate de traficul rutier prin marcaje rutiere și redimensionarea benzilor de circulație la 3m lățime. În zonele unde dimensiunea străzilor nu permite crearea de traseu dedicat bicicletelor, traficul se va desfășura în comun cu autovehiculele, pe partea carosabilă, unde se vor amenaja marcaje transversale vizibile, la distanța de max 25 m, dublate de indicatoare rutiere care informează participanții la trafic despre existența traseului de biciclete pe partea carosabilă.

Citeste și:  S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Pe lungimea traseului se vor reabilita trotuarele pe o suprafață de 8.015 mp, în zonele afectate de fisuri, tasări, văluriri, prin frezarea stratului de uzură, și așternerea unei suprafețe noi de uzură, care să ofere confortul și siguranța în deplasare a pietonilor. Amenajarea pistei de biciclete pe partea carosabilă, cu lățimea de 1,00 m, delimitată față de traficul rutier prin marcaj longitudinal, presupune demontarea bordurilor existente și remontarea acestora – astfel încât înălțimea bordurii să nu depășească cu mai mult de 5 cm cota finală a stratului de uzură, pentru a evita lovirea bordurii cu pedala în timpul deplasării – și frezarea betonului asfaltic existent pe o adâncime de 4 cm, urmată de așternerea unui strat nou de uzură din beton asfaltic pentru a asigura planeitatea pistei de biciclete. După realizarea stratului de uzură se vor efectua marcaje rutiere longitudinale și transversale și se vor monta indicatoare rutiere acolo unde este necesar pentru a semnaliza prezența pistei de biciclete pe carosabil. Totodată, se vor executa lucrări de frezare a stratului de beton asfaltic de pe trotuar, acolo unde prezintă fisuri, burdușiri, văluriri, și se va așterne un strat de uzură din beton asfaltic pentru asigurarea suprafeței plane a trotuarului, ceea ce va oferi confort și siguranța pietonilor.

Spațiile verzi afectate de lucrările de amenajare a pistei de biciclete și de reabilitarea trotuarelor se vor amenaja corespunzător prin evacuarea deșeurilor, amenajarea terenului pe o adâncime de 10 cm, așternerea unui strat de pământ vegetal, apoi sădirea unui strat de gazon.

Punctele de bike sharing se vor amenaja în zona străzii Molidului (terminalul RATBV) de pe Bd Valea Cetății, în zona parcului Racădău, și pe str Carpaților, în zona Metrom. Acestea vor fi dotate cu rasteluri de parcare pentru 50 de biciclete. În fiecare locație, se va amplasa o stație automată de închiriere a bicicletelor și un info-chioșc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.