Vezi cum arată turnul destinat dirijării zborurilor de pe Aeroportul Internațional Brașov

Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, şi Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, au fost prezenţi la şedinţa Comitetului de Coordonare a pregătirii infrastructurii și furnizării serviciilor de navigație aeriană pentru Aeroportul Internațional Brașov.

În această structură sunt reprezentate la cel mai înalt nivel Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA, Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), alături de Consiliul Judeţean Braşov.

Şedinţa a avut loc la sediul DSNAR Arad, subunitate a ROMATSA.

Din partea ROMATSA, la discuţii au participat directorul general Adrian Cojoc, directorul Departamentului Tehnic Dezvoltare Valentin Cimpuieru, directorul Departamentului Operaţional Valeriu Florea şi directorul DSNAR Arad Florin Manta.

Autoritatea Aeronautică Civilă Română au fost reprezentată de directorul general Nicolae Stoica, preşedintele Consiliului de Administraţie Lucian Pîntea şi trei inspectori de specialitate din Direcţia Navigaţie Aeriană.

În cadrul discuţiilor, oficialii braşoveni au prezentat stadiul actual al proiectului prin prisma demersurilor privind asigurarea serviciilor de navigaţie, precum şi etapele care urmează în implementarea Aeroportului Internaţional Braşov.

Citeste și:  Tradiții Pascale la Reduta: Expoziție de ouă încondeiate și icoane pe sticlă și atelier cu meșter popular, mâine, 24 aprilie

„Reprezentanţii ROMATSA au venit cu o propunere de calendar de activităţi, pe marginea căruia am analizat posibile riscuri, dar şi măsurile necesare pentru diminuarea acestora, fiind detaliate anumite aspecte acolo unde acest lucru a fost necesar. Totodată, am stabilit condiţionalităţile pentru derularea etapelor de lucru, astfel încât ele să fie conştientizate şi luate în considerare de către toţi actorii implicaţi în proiect”, a afirmat Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport.

Totodată, conducerea ROMATSA a reafirmat continuarea colaborării cu Consiliul Judeţean Braşov în privinţa asistenţei tehnice pentru procedurile de achiziţii publice aflate în derulare.

„ROMATSA va continua să ne asigure consultanţă în formularea răspunsurilor la clarificările cerute de operatorii economici interesaţi de achiziţia serviciilor de navigaţie aeriană, iar după încheierea etapei de depunere a ofertelor, în evaluarea din punct de vedere tehnic a documentaţiilor depuse”, a menţionat preşedintele CJ Adrian-Ioan Veştea.

Citeste și:  Salvamont Brașov obține Certificarea ISO 9001:2015, demonstrând excelență în Managementul calității și dedicație pentru siguranța montană

În acest context, şeful executivului judeţean a comunicat stadiul celor două achiziţii care se desfăşoară în prezent pentru asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, şi anume proiectare proceduri de zbor instrumentale şi spaţiu aerian, respectiv realizarea infrastructurii fizice şi dotarea acestei a cu echipamente specifice (clădire de contingenţă şi echipamente de radionavigaţie).

După discuţiile necesare parcurgerii tuturor elementelor de interes care să ducă la implementarea cu succes a proiectului Aeroportului Braşov, a avut loc vizita la Centrul de Dirijare Zonal din Arad, prilej cu care oficialii CJ au avut ocazia să intre în camera de dirijare unde va fi amplasată consola destinată dirijării zborurilor de la Braşov.

„Am văzut sala mare şi am avut ocazia să observăm modul cum se face dirijarea traficului. Am văzut camera tehnică pentru verificarea funcţionării echipamentelor de radionavigaţie, de aici urmând să fie supervizate şi echipamentele pe care le vom avea la Aeroportul Braşov. De asemenea, am vizitat camera simulatorului, unde se va configura Aeroportul Braşov şi se vor face simulări privind dirijarea de la distanţă a zborurilor. Nu în ultimul rând, am avut discuţii despre personalul de specialitate care va asigura serviciile de navigaţie la Braşov, respectiv tipurile de posturi necesare şi etapele de instruire pe care viitorii angajaţi trebuie să le parcurgă. Controlorii de trafic vor lucra de la Arad, însă vor avea nevoie de o instruire suplimentară pentru dirijarea de la distanţă, iar angajaţii specializaţi în protecţia navigaţiei aeriene şi în meteorologie vor lucra în cadrul Aeroportului Internaţional Braşov”, a menţionat preşedintele CJ Adrian-Ioan Veştea.

Citeste și:  O realizare importantă de care beneficiază comunitatea defavorizată din comuna Racoş: deschiderea Centrului multifuncțional de sănătate, igienă și educație

Aceasta a fost cea de-a treia întâlnire de lucru a conducerilor celor trei autorităţi care colaborează în implementarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, următoarea şedinţă fiind programată în cursul lunii octombrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.