Din această săptămână, funcționarul electronic de la Primăria Brașov își începe activitatea

Primăria Brașov a ajuns la finalul proiectului de extindere a programului de digitalizare a serviciilor primăriei, ,,eFuncţionar+ – Servicii electronice şi simplificare administrativă”, program finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA). Acest proiect a avut ca scop simplificarea furnizării serviciilor către cetățeni și mediul de afaceri prin implementarea unor soluții informatice inovative, de la extinderea serviciilor electronice pe care le pot accesa cetățenii în relația cu Primăria Brașov, la punerea în funcțiune a unui sistem self-service, prin intermediul căruia cetățenii pot să depună anumite documente, pot solicita eliberarea unor acorduri și autorizații sau pot face plata taxelor, impozitelor și amenzilor. Tot în cadrul acestui proiect, primăria, gratuit, va pune la dispoziția brașovenilor 1.000 de semnături electronice.

,,Încă de la preluarea mandatului mi-am făcut un obiectiv din a digitaliza serviciile pe care administrația publică locală le oferă, pentru a le face mai accesibile cetățenilor și, în acest fel, să reducem birocrația. Proiectul de astăzi face exact asta: le aduce brașovenilor administrația publică mai aproape, le facilitează accesul la obținerea de documente, și ne duce mai aproape de o administrație publică modernă, de o administrație așa cum ar trebui aceasta să arate. O noutate pe care o aduce acest proiect și pe care ne bucurăm să o putem prezenta astăzi este funcționarul public electronic, acel roboțel pe care îl veți găsi de astăzi la intrarea în primărie și prin care cetățenii pot solicita diverse documente, fără a mai trebui să meargă la ghișeu. Pe viitor ne dorim să implementăm acest proiect și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât mai facil”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Funcționarul electronic este un sistem self-service, amplasat la intrarea în Primărie, cu ajutorul căruia cetățenii pot depune documente și pot plăti taxe, impozite sau amenzi. Are un meniu simplu și intuitiv, astfel încât utilizarea lui să fie facilă majorități brașovenilor.

Acest terminal interactiv pentru servicii electronice şi management documente are ecran tactil, tastatură antivandal, trackball pentru navigare pe ecran. El va permite permite apelarea serviciilor electronice programate, are un cititor de carte de identitate, un inscriptor şi cititor de coduri de bare, un scanner intern pentru documente și un POS pentru realizarea plăţilor electronice.

,,Acest funcționar public electronic este amplasat la intrarea în primărie, iar cetățenii vor putea depune anumite documente și vor putea efectua plăți cu cardul prin intermediul acestui terminal self-service. El este interactiv, fiecare ecran conduce către pasul următor, astfel încât este foarte ușor de utilizat. Ca și flux, cetățeanul va trebui să aibă cartea de identitate – pentru că aceasta se scanează, se preiau datele cetățeanului, iar în funcție de demersul ales se solicită și actul pe care dorește să îl depună în terminal. Colegii de la Centrul de Informații pentru Cetățeni, la o anumită oră, preiau din terminal actele depuse de cetățeni. Totodată, acestea sunt scanate și atașate la numărul de înregistrare. Practic, ele merg și pe fluxul electronic către primărie, și fizic,fiind descărcate și preluate. Se pot efectua și plăți cu cardul, contactless sau cu introducerea PIN-ului din tastatură. Practic, acest funcționar public electronic ne ajută să nu mai avem interacțiune cu funcționarul și ne putem descurca singuri, pas cu pas, prin demersurile electronice pe care le pune la dispoziție”, a precizat Gabriela Vlad, director Direcția Tehnologii Informaționale și Servicii electronice, din cadrul Primăriei Brașov.

Citeste și:  Preşedintele Klaus Iohannis a invitat, duminică, preşedinţii partidelor şi formaţiunilor politice la consultări

Valoarea totală a proiectului este de 2.837.126,47 lei, din care, finanţare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA) Axa prioritară 2: 2.344.798,50 lei.

Prin implementarea acestui proiect, Municipalitatea a reușit să își dezvolte serviciile electronice pe care le oferă cetățenilor, prin implementarea de noi soluţii tehnice şi servicii furnizate online către cetăţeni, astfel:

– accesul în portalul de servicii publice a fost modernizat, prin noi modalităţi de conectare, utilizând cont de utilizator sau e-mail;

– platforma de plăţi electronice a fost modernizată, prin integrarea fluxului de plată online în demersurile electronice pentru obţinerea unor documente;

– a fost instalat un terminal interactiv self-service pentru predare documente şi acces la servicii electronice, inclusiv plata cu cardul bancar;

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

– componenta geoportal a fost modernizată prin implementarea de noi aplicaţii şi hărţi pentru consultarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, consultarea şi participarea cetăţenilor în procesul de avizare a planurilor urbanistice;

– a fost introdusă platforma pentru raportare indicatori de activitate şi de performanţă, analize complexe destinate publicului;

– Primăria are disponibile servicii de identificare video, utilizate în vederea emiterii certificatelor digitale calificate în cloud şi în vederea validării contului de utilizator în portal;

– Municipalitatea pune la dispoziția brașovenilor 1.000 de certificate pentru semnături electronice, care pot fi utilizate utilizabile pentru semnarea electronică a 10.000 de documente în relația cu primăria;

– nu în ultimul rând este disponibilă o platformă integrată, internă, pentru managementul dosarelor, activităţilor, arhivei electronice și pentru semnarea electronică a documentelor;

Proiectul ,,eFuncţionar+. Servicii electronice şi simplificare administrativă” este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA), Axa prioritară 2, pentru Obiectivul Specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.CP 10/2018 pentru regiunile mai puțin dezvoltate – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin mai puțin dezvoltate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.