Andrei Gîrtofan și Doru Vraja (Škoda Fabia Rally2) au încheiat pe locul 5 Raliul Iașului, etapa a 7-a a CNRB 2022 și a 3-a a sezonului pe macadam. Vremea a fost cea care le-a dat de furcă celor doi echipieri ai ProRally Team Brașov, traseul devenind unul cu foarte mult noroi, astfel că riscurile de a ieși în decor au fost foarte mari. Din fericire, Andrei și Doru au terminat cu bine runda ieșeană, una de teste, cu un plus de experiență pe un macadam foarte dificil.
„Plecăm de la Iași cu un bagaj important de plusuri, chiar dacă este pentru prima oară în acest an când nu suntem pe podium. Iașul a fost un raliu mai mult de teste pentru noi. Am încercat diferite soluții de anvelope, pentru a vedea cum se comportă în condiții de vreme mai puțin bună și de traseu plin de noroi. De asemenea, am vrut să vedem cum putem, eu și Doru, să gestionăm o cursă pe o asemenea suprafață de concurs, cu multe pericole și capcane. Am sacrificat rezultatul pentru a acumula experiență în condiții dificile, dar ne-am gândit și la sezonul viitor, unde vrem să alegem cele mai bune anvelope încă de la început, pentru a avea un ritm foarte tare încă de pe primii kilometri de probă specială. Sigur, la Iași diferențele de la o trecere la alta pe aceeași probă au fost mari, dar am adunat destule informații pentru a alege pe viitor gumele care să ne permită un ritm mai bun. Le mulțumim fanilor că au îndurat vremea potrivnică și că au venit în număr foarte mare pe probe și la superspecială ca să ne susțină. Ne-am fi dorit să le oferim mai mult. Este un rezultat care nu ne afectează prea mult, dar vom face niște calcule în zilele următoare și vom vedea ce strategie vom alege pentru ultimele două etape, cele de la Cluj și Brașov”, a spus Andrei Gîrtofan.
Raliul Iașului 2022 a însemnat și revenirea în campionat pe macadam a lui Dan Gîrtofan (Škoda Fabia Rally2 EVO). Secondat de Tudor Mârza, Giri a luat din nou startul pe macadam după o pauză de aproape un an, având un nou partener, pe cei de la MRF Tyres Motorsport România, încheind pe locul 6 cursa.
„Un raliu excelent ca și organizare, dar, din punct de vedere al vremii și al traseului, cred că a fost cea mai dificilă ediție. Mă bucur că am reușit să fiu la start din postura de competitor, dar și cu un partener nou, pe cei de la MRF Tyres. A fost o cursă de teste pentru mine și Tudor. Una în care am vrut să vedem ce pot «gumele» MRF, cum se comportă pe macadam. De asemenea, a fost și un cadou pentru ziua mea, însă am vrut să-l onorez și pe Adi Răspopa, căruia îi simt și îi simțim tare mult lipsa”, a precizat Dan Gîrtofan.
„Prin Dan Gîrtofan, am găsit partenerul ideal în a testa anvelopele MRF, fiind unul dintre piloții cu cea mai vastă experiență în raliurile din România! Cu ajutorul lui Giri, nefiind presat de vreun rezultat, am testat cu succes toate compozițiile, precum și modele de tăiere ale anvelopelor, ideale pentru suprafețele și condițiile din România. Suntem foarte mulțumiți de rezultatul testelor și mai ales de comportamentul și aderența anvelopelor MRF în condițiile avute la Raliul Iașului, acestea ridicându-se la nivelul așteptărilor noastre, cauciucurile MRF fiind câștigatoare în 2022 în Campionatul European de Raliuri, atât in competiția constructorilor de cauciucuri, cât și în cea a piloților”, a declarat reprezentantul MRF MOTORSPORT TYRES în România.
Andrei și Doru, respectiv Dan și Tudor au fost susținuți la Iași de Dinamic ’92, MRF Motorsport Tyres România, dar și de Pro-X, Aro Palace Hotel & Spa, Autochelu, MTS Print, Mobil 1 prin Lubexpert, Mipa și Presto și Peak Sport România.
Foto: Mihai Ștețcu – RallyArt.ro