Transportatorii rutieri semnalează că au pierderi de aproximativ 2,5 miliarde de euro pe an, din cauza faptului că țara noastră încă nu este în Schengen. Secretarul general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, Radu Dinescu, a declarat la Radio România Actualități că o treime din timpul de parcurs este pierdut în cozi, deși suntem de 16 ani membri ai Uniunii Europene.
Cum pierd transportatorii bani
Firmele românești din domeniu sunt nevoite să suporte cheltuieli suplimentare față de companiile concurente din Europa, din cauza curselor externe încetinite de controalele de la frontiera Schengen.
Spre exemplu, un drum între Portul Constanța și Viena, care are aproape 1.400 de kilometri ar putea fi realizat în mai puțin de o zi de un TIR care are doi șoferi sau de 36 de ore de un autocamion cu un șofer. În realitate acest drum durează minimum două zile, din cauza controalelor vamale de la frontierele României și Ungariei. Asta înseamnă, în primul rând, costuri mai mari cu angajații care stau, în loc să transporte marfă în timpul programului de lucru lunar.
Potrivit RRA, și în această dimineață sunt cozi mari la toate vămile din vestul țării – Petea, Borș, Vărșand și Nădlac 2, iar timpii de așteptare vor crește și mai mult spre finalul săptămânii, pentru că în Ungaria vor fi restricții extinse pentru ziua liberă de 1 Mai.