Conferința de Educație Timpurie, singurul eveniment dedicat educației timpurii cu acces GRATUIT pentru cadrele didactice din învățământul preșcolar și primar ce activează în sistemul public, va fi organizată pentru prima dată și la Brașov.
Sâmbătă, 28 octombrie, educatorii, învățătorii și profesorii din învățământul preșcolar și primar sunt invitați la Hotel Kolping, începând cu ora 09.00.
Conferința va aborda tema ”Dezvoltarea comunicării, limbajului și scrierii în educația timpurie”, o temă esențială pentru dezvoltarea cognitivă, emoțională și socială în primii ani de viață.
Cadrele didactice ce vor fi prezente la Conferința de Educație Timpurie organizată la Brașov vor participa la workshop-uri complexe susținute de experți internaționali în educație preșcolară, din Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Cel mai recent studiu național arată că 42% dintre elevii români suferă de analfabetism funcțional. Putem schimba aceste cifre alarmante dacă înțelegem că este nevoie de dezvoltarea unor abilități încă din primii ani de viață.
Lectura și scrisul, introduse prin metode adaptate vârstei, susțin curiozitatea și pasiunea de a învăța în anii de școală și ulterior acestora. Un pas important pentru prevenirea analfabetismul funcțional poate fi introducerea lecturii și a scrisului, prin metode optime, încă din primii ani de viață. Copilul este astfel sprijinit și dobândește abilități pentru a-și susține pasiunea de a descoperi și curiozitatea pe termen lung, cu impact real în viitorul său.
Experții în educație preșcolară prezenți la Brașov vor susține sesiuni de training pentru personalul didactic. Sunt formatori recunoscuți la nivel mondial care vor aborda concepte inovatoare, atât de necesare pentru alinierea sistemului de învățământ preșcolar din România la cele mai performante modele internaționale.
Trainerii ce vor fi prezenți la ediția de la Brașov sunt:
- Pete Moorhouse – este consultant în teme de educație timpurie, cercetător și autor de renume din Marea Britanie. Este considerat o autoritate în domeniul lucrului cu lemnul în educația timpurie. Pentru contribuția sa semnificativă în promovarea creativității în educație, în 2019, a câștigat premiul național oferit de Creative Learning Guild și este, de asemenea, Fellow al Royal Society of Arts. Mai mult, a fost distins cu Bursa Churchill pentru a efectua cercetări internaționale privind cele mai bune practici de lucru cu lemnul în educație.
- Stuart Stotts – este autor, muzician și formator educațional din Madison, Wisconsin (SUA). Începând cu 1987, Stuart a lucrat în școli din întreaga lume, încurajând muzica, povestea și creativitatea elevilor și profesorilor. El a susținut, de asemenea, evenimente și conferințe internaționale pe teme care includ creativitatea, cultivarea bunătății, muzica și povestea în sălile de clasă, construirea de relații în școală și dezvoltarea alfabetizării la copiii mici. Prezentările lui Stuart includ muzică, mișcare, reflecție și strategii practice pentru utilizarea de zi cu zi.
- Valentina Secară – fondatoarea Conferinței de Educație Timpurie și a primei creșe private din România și promotor al conceptului de educație pentru copiii cu vârsta 0-3 ani, Valentina a realizat stagii de pregătire, atât în România, cât și în Marea Britanie, pe diferite arii din domeniul pedagogic și al managementului educațional. Prin First7 – Parents & Educators Coaching, a susținut numeroase sesiuni de training pentru cadre didactice din învățămâtul preșcolar și primar, dar și webinarii pentru părinți, pe teme legate de îngrijirea și educația copilului mic, stimularea intelectuală, emoționala și fizică a acestuia.
„ Există numeroase cercetări care demonstrează influența experiențelor timpurii de scriere și lectură asupra dezvoltării copilului. Așa numitele Early literacy activities au un impact real asupra dezvoltării cognitive, emoționale și sociale. Introduse încă din primii ani de viață, prin metode moderne, adaptate vârstei, lectura și scrisul ajută la dezvoltarea limbajului, la rezultate în anii de școală, la îmbunătățirea abilităților socio-emoționale.
Lectura, povestitul sau interpretarea unui rol din povestire în fața copilului îi sporesc acestuia, în timp, înțelegerea auditivă, vocabularul și conștientizarea fonologică. Îl ajută să își cultive gândirea critică, abilitățile analitice. Expunerea la lectură încă din primii ani le permite copiilor să înțeleagă diverse perspective și să dezvolte empatie, auto-reglare emoțională și răbdare. Iar cum fiecare copil are ritmul rău, este necesară o abordare holistică aici, prin care să fie respectate diferențele individuale, cu focus pe implicarea activă a celui mic.
Educatorii prezenți la această ediție vor avea ocazia să își însușească competențe și tehnici moderne în această direcție, prin care să îi susțină apoi pe copii, pentru ca ei să deschidă uși către o lume plină de cunoaștere și înțelegere”. a spus Valentina Secară, fondatoarea Conferinței de Educație Timpurie.
Cadrele didactice din sistemul public de învățământ se pot înscrie GRATUIT la Conferința de Educație Timpurie organizată la Brașov, accesând https://first7.ro/conferinte/conferinta-educatie-timpurie/editia2023/brasov/
Înscrierea angajaților din instituțiile private este posibilă printr-un e-mail la office@first7.ro