Marile lanțuri hoteliere internaționale văd oportunitatea de a se extinde în România. În Brașov vor apărea nu mai puțin de șase branduri celebre. Este o veste bună pentru consumatori, deoarece lanțurile internaționale oferă standarde ridicate de calitate și confort. Cu toate acestea, cu costuri adecvate. În Poiana Brașov, primul Swissotel din România va fi deschis în primăvară. Arhitectul hotelului de cinci stele afirmă că i s-a cerut să redefinească luxul în contrast cu simplitatea.
Fiecare hotel dintr-un astfel lanț are obligația de a respecta standardele mărcii. Un manual, cum ar fi cel al Radisson Blue, conține toate detaliile, de la dimensiunea patului și grosimea saltelei până la greutatea prosopului.
Aro Palace, cel mai faimos hotel din Brașov, a început să negocieze pentru a deveni o franciză Hyatt Regency. Serviciile personalizate, de la restaurant și lobby-urile generoase cu vizibilitate mare fac parte din reputația brandului.
Lanțul hotelier Kempinsky investește, de asemenea, 70 de milioane de euro în Poiana Brașov, după un mare succes cu un hotel în stațiunea de schi Bansko din Bulgaria.
Hillton va construi două hoteluri la Brașov. Unul va fi construit complet nou, iar celălalt va fi reconstruit dintr-o clădire mai veche. În plus, vechiul hotel Capitol din Brașov va fi francizat de Accor sub numele de Mercure.
Doar 4% dintre hoteluri din România sunt aflitate la branduri internaționale.