Ministerul Afacerilor Externe a lansat, joi 28 martie, campania „Born in NATO”, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la aderarea României la Alianța Nord-Atlantică și a 75 de ani de la fondarea NATO.
Evenimentul de lansare a fost găzduit de Colegiul Național „Sfântul Sava“ din București și s-a desfășurat în prezența ministrului afacerilor externe Luminița Odobescu, a ambasadorului Statelor Unite în România, Kathleen Ann Kavalec, a corpului didactic și a elevilor.
Ministrul afacerilor externe Luminița Odobescu a subliniat importanța momentului, ocazie de a reflecta asupra parcursului României în cadrul Alianței, evidențiind angajamentul ferm al statului român față de principiile și obiectivele NATO. A subliniat, de asemenea, implicarea României în cadrul Alianței și contribuția sa la consolidarea securității și stabilității în regiunea euro-atlantică. În discursul său, ministrul Luminița Odobescu a evidențiat și importanța consolidării, în continuare, a NATO și a rolului României în cadrul Alianței. De asemenea, a încurajat tinerii să se implice activ în societate pentru promovarea valorilor pe care se fundamentează NATO, precum libertățile individuale, drepturile omului, democrația și statul de drept. A evidențiat, totodată, rolul Colegiului Național „Sfântul Sava“ în formarea personalităților marcante ale României.
La rândul său, ambasadorul Statelor Unite în România, Kathleen Ann Kavalec, a reliefat colaborarea strânsă între România și Statele Unite, atât pe plan bilateral cât și în cadrul NATO, subliniind rolul și valorile Alianței în asigurarea securității și stabilității regionale și globale. A punctat faptul că Parteneriatul Strategic România – SUA reflectă angajamentul comun al celor două țări față de promovarea păcii, securității și democrației. Discursurile au fost urmate de un dialog cu elevii prezenți, oferindu-le acestora oportunitatea de a expune viziunea lor asupra viitorului NATO și rolul României în cadrul Alianței.
Campania „Born in NATO” este dedicată tinerilor născuți după aderarea României la NATO în anul 2004 și își propune să promoveze rolul și valorile Alianței Nord-Atlantice. Co-inițiată de către Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Apărării Naționale, campania va cuprinde o serie de evenimente, în perioada martie-decembrie 2024, cu scopul de a familiariza tinerii cu valorile și obiectivele Alianței.