Incendiu la locomotiva unui tren CFR Călători: Întârziere șase ore

Un incendiu la locomotiva unui tren operat de SNTFC CFR Călători, circulând pe ruta Mangalia-Oradea, a cauzat sâmbătă o întârziere de aproape șase ore.

ISU Bihor a anunțat că incendiul a izbucnit la locomotiva diesel la ieșirea din gara Chișineu Criș. Garda nr. 2 Chișineu Criș a intervenit cu două autospeciale de stingere. Incendiul se manifesta în interiorul locomotivei, cu degajare mare de fum, iar locomotiva nu a putut fi decuplată de la garnitura de tren. Aproximativ 120 de persoane din tren au fost evacuate de către pompieri, iar multe s-au evacuat singure. CFR Călători a emis un comunicat minimizând gravitatea incidentului, afirmând că nu a fost un incendiu, ci doar o „degajare de fum” la trenul IR 1920 Mangalia-Oradea. „Precizăm că nu a fost nicio clipă vorba despre foc, respectiv incendiu. Degajarea de fum a fost izolată de personalul de locomotivă cu mijloacele din dotare. Siguranța și securitatea pasagerilor și a personalului propriu nu au fost puse în pericol. Preventiv, până la îndepărtarea degajării de fum, călătorii din primul vagon, cel de lângă locomotivă, au fost mutați în celelalte vagoane. Precizăm faptul că toți călătorii au rămas în tren, neexistând risc de incendiu,” se arată în comunicat.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

În conformitate cu procedurile, mecanicul de locomotivă a anunțat incidentul la 112, explicând prezența pompierilor la fața locului, deși intervenția lor nu a mai fost necesară. „Trenul IR 1920 Mangalia – Oradea înregistrează o întârziere de 174 minute, principala cauză fiind incendiul de vegetație din seara zilei de 28 iunie dintre Medgidia – Mircea Vodă. IR 1920 Mangalia-Oradea a plecat ieri seară din stația Medgidia, conform dispozițiilor CFR S.A., cu o întârziere de 110 minute. Restul minutelor de întârziere este cauzat de restricțiile de viteză și de lucrările operate pe șinele de cale ferată efectuate de către CFR SA. Reîncadrarea trenului IR 192 Mangalia-Oradea în graficul de circulație controlat este gestionată de CFR SA. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate,” se mai arată în comunicat. Totuși, în realitate, trenul a avut o întârziere de 354 de minute la sosirea în Oradea, adică aproape șase ore, și nu 174 de minute, cum a informat CFR Călători. Aceasta nu a fost singura problemă la CFR Călători sâmbătă. Trenul IR 1831 a staționat aproape șapte ore în gara Lugoj din cauza unei locomotive defecte, până când a sosit una de schimb de la Arad, deoarece în Timișoara nu era disponibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.