Weekend plin pentru pompierii militari. Au gestionat peste 4.300 de situații de urgență înregistrate la nivel național

Pe parcursul ultimelor trei zile, pompierii militari au fost prezenți la datorie pentru gestionarea tuturor solicitărilor de sprijin primite din partea populației. În acest sens, echipajele operative au intervenit cu promptitudine în peste 4.300 situații de urgență înregistrate la nivel național.

Astfel, în ultimele 72 de ore, echipajele de stingere au desfășurat acțiuni pentru localizarea și lichidarea celor 130 incendii, prevenind astfel extinderea flăcărilor la vecinătăți și limitând pagubele materiale.

De asemenea, eforturile colegilor noștri au fost concentrate și pe acțiunile destinate protecției comunităților locale, salvatorii acționând prompt pentru gestionarea celor 519 solicitări privind deblocarea de persoane sau animale, înlăturarea efectelor fenomenelor hidro-meteorologice, precum și în alte situații care puteau pune în pericol vieți și bunuri. Totodată, colegii noștri au intervenit în  21 cazuri pentru extragerea victimelor blocate în autoturismele avariate din cauza accidentelor rutiere.

Concomitent cu aceste tipuri de intervenții, pe parcursul perioadei analizate, s-au înregistrat peste 3.600 solicitări pentru acordarea de prim-ajutor, în urma cărora echipajele SMURD au asistat medical 3.716 persoane aflate în dificultate.

În acest interval de timp, 26 persoane aflate în situații critice au fost salvate datorită răspunsului optim furnizat de către pompieri pe timpul misiunilor desfășurate.

Citeste și:  UNTOLD participă la cea de a 23-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, manifestare caritabilă organizată de Salvați Copiii

Încă de la intrarea în vigoare a codurilor de vreme nefavorabilă, am fost la datorie pentru gestionarea în cele mai bune condiții a efectelor înregistrate și preîntâmpinarea situațiilor care puteau pune în pericol viața și bunurile comunităților.

Astfel, urmare a manifestării fenomenelor hidrometeorologice prognozate, în data de 06.10.2024, în intervalul orar 07:00 – 21:00, s-au înregistrat efecte în 8 localități din 4 județe (CT, GL, IF și NT) și municipiul București, unde s-a intervenit pentru evacuarea apei din 1 anexă gospodărească, 13 curți, cât și pentru degajarea a 4 copaci prăbușiți, fiind avariate 2 autoturisme.

Misiunile de sprijin a comunităților afectate din județul Galați au continuat și în această perioadă. Astfel, peste 800 de pompieri împreună cu reprezentați ai MAI, precum și militari  din MApN au acționat cu motopompe, autocamioane de intervenție, autospeciale de stingere, autospeciale de primă intervenție și comandă, microbuze, buldoexcavatoare și automacarale și alte mijloace tehnice puse la dispoziție de MApN și autoritățile publice locale, pentru evacuarea apei, a mâlului, resturilor și bunurilor afectate, decolmatarea fântânilor și curățarea terasamentului stradal, contribuind la restabilirea condițiilor normale în zonele respective.

În urma misiunilor executate în localitățile afectate de inundații din județul Galați, s-a demonstrat încă o dată puterea muncii în echipă și solidaritatea între salvatori și comunități.

Citeste și:  6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des

Eforturile lor neobosite au contribuit la consolidarea legăturilor  de prietenie și respect între militari, autorități locale și comunitate.

Sprijinul oferit de salvatori a adus nu doar ajutor material, ci și speranță și încredere arătând că împreună, prin unitate și colaborare, orice provocare poate fi depășită.

Totodată, în perioada analizată, la nivel național, au fost transmise 30 mesaje de avertizare a populației prin intermediul sistemului RO-ALERT, 18 dintre acestea privind posibilitatea producerii unor efecte ale fenomenelor hidrometeorologice periculoase în localități din județele BC, BR, BZ, CL, CT, GL, IL, IS, NT, SV, VS și VN și 12 mesaje semnalând prezența animalelor sălbatice în județele AG, BT, BZ, CJ, GJ, HR, NT și VN.

Vă asigurăm că permanent depunem eforturi considerabile pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de prevenție și intervenție în situații de urgență.

Deși pot exista situații când primirea mesajelor poate genera disconfort, transmiterea acestora este necesară având în vedere scopul pentru care a fost conceput Sistemul de avertizare RO-ALERT – salvarea de vieți și protejarea bunurilor.

Reamintim, totodată,  că prin intermediul Sistemului RO-ALERT se transmit, indiferent de oră, informații relevante, bazate pe date concrete furnizate atât de structuri specializate (Administrația Națională de Meteorologie, Inspectoratele pentru Situații de Urgență și alte instituții cu rol și competențe în domeniul managementului situațiilor de urgență), dar și de către apelanți (martori ai situațiilor în speță), atent verificate și documentate.

Dezactivarea opțiunii de primire a mesajelor pe terminalele mobile nu este recomandată, având în vedere efectele ce pot fi generate asupra vieții comunităților în cazul producerii situațiilor de urgență, ce vă pot pune viața in pericol.

Asigurăm opinia publică de faptul că obiectivul  fundamental al activității noastre rămâne eficientizarea acțiunilor de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, cu scopul de a creşte continuu gradul de siguranţă a cetăţeanului.

Adoptarea unui comportament preventiv poate salva vieți și bunuri. Consultați sursele oficiale de informare unde regăsiți măsurile de comportare ce trebuie adoptate înainte, pe timpul și după producerea unei situații de urgență. Accesați platforma națională de pregătire pentru situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată, gratuit, de pe App Store și Google Play.

Citeste și:  6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des

Sursa: IGSU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.