Actualizare PUG Brașov – Brașovenii vor decide cum va arăta orașul lor peste 15 ani

A început etapa de consultare a cetățenilor pentru identificarea problemelor orașului. Viceprimarul Flavia Boghiu a anunțat astăzi, 19 martie, în cadrul unei conferințe de presă având ca temă actualizarea Planului de Urbanism General, demararea consultării publice a cetățenilor, profesioniștilor în planificarea urbană și agenților economici, pentru a identifica problemele cu care se confruntă municipiul Brașov, din punctul de vedere al dezvoltării urbanistice, nevoile, viziunea și propunerile de soluții ale tuturor membrilor comunității, astfel încât actualizarea Planului Urbanistic General să servească, în mod autentic, dezvoltării acestei comunități.

La conferință a fost prezent și Adrian Ilie, reprezentantul firmei Synergetics, companie cu care municipalitatea are contract pentru actualizarea acestui document de urbanism major pentru dezvoltarea orașului.

Ne aflăm în plin proces de elaborare a PUG-ului. În această primă etapă suntem în faza în care consultam populația, consultăm profesioniștii din domeniu și mediul de afaceri. Vrem să vedem cum percep aceștia orașul, ce nevoi au vizavi de felul în care trebuie să se dezvolte acesta și care sunt elementele cele mai importante pentru aceste categorii. În primul rând este foarte important ca felul în care se va dezvolta Brașovul să fie fundamentat atât pe voința cetățeanului și a categoriilor importante, cât și pe studii. Nu este vorba de a impune o voință a cuiva care în momentul de față conduce urbea, ci este vorba de a fundamenta pe principiile corecte acest plan urbanistic“, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

,,Consultarea publicului este foarte importantă pentru noi și o facem într un mod segmentat, adică ne adresăm fiecărui grup țintă, cel mai important fiind cetățenii, apoi profesioniștii din domeniul urbanismului, arhitecturii și ingineriilor conexe dezvoltării unui oraș. Vorbim în primul rând de ingineria de utilități, de trafic de mobilitate și așa mai departe, și de resursele private care participă la dezvoltarea orașului, adică investitorii – care sunt esențiali peste tot în lume, dar cărora autoritatea publică trebuie să le ofere posibilitatea unei coordonări legitime și a ajustării intereselor atunci când este cazul. Ca metodă de lucru vom face focus grupuri, avem chestionare disponibile online, un site dedicat, mijloace de comunicare dedicate promovării acestui proiect. În urma completării și analizării chestionarelor, înseamnă că am primit feed-back-ul de la categoriile menționate și suntem capabili să transpunem în reglementări atât nevoile, cât și dorința lor de predictibilitate asupra dezvoltării ulterioare”, a precizat Adrian Ilie, managing partner Synergetics Corporations.

Citeste și:  Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național

În momentul de față, actualizarea Planului Urbanistic General al Municipiului Brașov se află în etapa de elaborare a Studiilor de fundamentare, în cadrul căreia sunt realizate o serie de analize, printre care și analiza socio-demografică și economică. Aceasta etapă cuprinde identificarea problemelor cu care se confruntă Municipiul Brașov.

În această etapă, Consultarea publică se realizează prin intermediul unor chestionare online (câte un chestionar specific pentru fiecare dintre cele 3 categorii de public: Cetățeni, Profesioniști, Investitori), dar și prin intermediul unor focus-grupuri și al unor webinarii care vor fi organizate pentru profesioniști și investitori.

Desfășurătorul consultării publicului din cadrul etapei de elaborare a studiilor de fundamentare este următorul:

Citeste și:  Marcel Ciolacu, despre Schengen: Așteptăm întâi decizia Olandei în ceea ce privește Bulgaria și vom vedea cum va acționa România

– consultarea cetățenilor: 19 martie – 26 aprilie 2021: chestionar online pentru cetățeni, disponibil pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov;

– consultarea profesioniștilor din domeniul planificării urbane: 19 martie – 15 aprilie 2021: organizarea focus-grup-ului dedicat profesioniștilor, la care vor fi invitați profesioniști din urbanism, disciplinele inginerești asociate și din administrația publică; 3 – 31 mai 2021: organizarea a două webinarii pentru profesioniști; chestionar online disponibil pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov;

– consultarea investitorilor (agenților economici): 19 martie – 15 aprilie 2021: organizarea unui focus-grup pentru investitori, la care vor fi invitați reprezentanți ai companiilor din turism, construcții, industrie, servicii și comerț; 3 – 31 mai 2021: organizarea unui webinar pentru investitori; chestionar online disponibil pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov.

Începând de astăzi, 19 martie, cetățenii pot comunica deja problemele orașului, nevoile și propunerile lor, accesând chestionarul adresat lor, disponibil pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov.

În cadrul conferinței, viceprimarul Flavia Boghiu a răspuns și întrebării legate de modul în care vede administrația publică problemele urbanistice cu care se confruntă în acest moment orașul.

,,Principala problemă a Brașovului din punct de vedere urbanistic, este modul în care s-a dezvoltat până acum Brașovul, pe baza unor planuri urbanistice făcute doar pentru profit și fără să aibă în vedere nevoile locuitorilor, de zone care au devenit cartiere și care nu au avut în vedere elementul legat de cum vor trăi oamenii aceia, la ce funcțiuni sociale vor avea acces. În același timp discutăm și de o schimbare de paradigmă. Dacă acum 10-12 ani, în plin boom imobiliar, densificarea era obiectivul autorităților locale, acum trecem într-o paradigmă în care înțelegem că orașul și felul în care se dezvoltă nu mai ține doar de «să avem unde să dormim», «să avem blocuri mari» și «locuri unde să ne lăsăm mașinile», ci ține și de experiența noastră cu orașul, cu cartierul în care locuim, de felul în care ne sunt la îndemână funcțiunile orașului, de felul în care ne dorim să ne creștem copiii în acest oraș. Este important cum alegem să dezvoltăm orașul de acum încolo”, a precizat viceprimarul Boghiu.

Citeste și:  Câte zile libere au elevii de Crăciun și Revelion

Elementul de noutate absolută a proiectului de actualizare al PUG-ului îl constituie faptul că forma actualizată a PUG Brașov va fi una complet digitalizată, în format geospațial (GIS – Sistem Informațional Geografic) și va permite culegerea, gestionarea și analizarea datelor din hartă, în timp real, atât pentru cetățeni, investitori, profesioniști, cât și pentru personalul din Primărie.

,,Compania noastră pune accentul pe partea de digitalizare pentru că, pe de o parte, oferă posibilitatea gestionării orașului în timp real din toate punctele de vedere, iar pe de altă parte pentru că înseamnă o viață mai ușoară pentru funcționar – care la emiterea oricărui document are nevoie să acceseze date și să caute într-o arhivă, să îi fie totul la îndemână, și, mai mult decât atât, vorbim despre digitalizarea tuturor fluxurilor de lucru pentru fiecare departament din primărie”, a mai spus Adrian Ilie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.