Amendă colosală pentru restaurantul din Brașov renumit pentru porțiile generoase de ciorbă „ca la mama acasă”

Cum poți demonstra cu documente că mâncarea pe care o vinzi este „ca la mama acasă”? Proprietarul unui mic restaurant din Brașov a primit o amendă de 20.000 de lei, parțial pentru că nu a putut prezenta o astfel de dovadă. Amenda a fost aplicată de comisarii Protecției Consumatorului în urma unui control efectuat în unitate.

Restaurantul, situat în centrul Brașovului într-o zonă aglomerată cu birouri și instituții, este frecventat de mulți clienți care își cumpără mâncare la pachet. Două enunțuri i-au atras atenția comisarilor Protecției Consumatorilor: că mâncarea servită este „ca la mama acasă” și că acolo se găsesc „cele mai mari porții din Brașov”. În plus, comisarii au descoperit fluxuri tehnologice neadecvate și spații improprii pentru prepararea și expunerea mâncării. Aceste nereguli au fost sever sancționate. Cu toate acestea, localnicii par să nu fie deranjați de mesaje.

Citeste și:  De sâmbătă, brașovenii și turiștii vor putea vedea, din nou, centrul istoric de la înălțime

Studii care să dovedească faptul că mâncarea este „ca la mama acasă” și că restaurantul servește cele mai mari porții din Brașov. Asta i-au solicitat administratorului inspectorii veniți în control.

Csaba Onica, comisar șef CRPC Brașov: „Am cerut operatorului economic să prezinte probe care să susțină aceste afirmații, în special în ceea ce privește cele mai mari porții de ciorbă, dacă s-a realizat un studiu de piață în acest sens. Conform legii, operatorul economic trebuie să demonstreze valabilitatea afirmațiilor. Afirmațiile de tipul ‘Ca la mama acasă’ ar putea fi susținute printr-un certificat de produs tradițional, care atestă utilizarea materiilor prime și a condițiilor de producție tradiționale. Acest restaurant nu deține un astfel de certificat.”

Citeste și:  Bursa locurilor de muncă de la Brașov: Succes în angajarea a peste 350 de persoane și implicarea elevilor în explorarea pieței muncii

Administratorul restaurantului a îndepărtat inscripțiile contestate de inspectori. Deficiențele din bucătărie și din spațiul pentru servirea clienților au fost remediate, iar restaurantul a fost redeschis.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.