Apaţa – Caţa, modernizată de Asocierea RailWorks, cu peste 2,72 miliarde de lei

Asocierea RailWorks va moderniza subsecţiunea Apaţa – Caţa, aflată pe tronsonul Braşov – Sighişoara, pe baza unui contract în valoare de peste 2,72 miliarde de lei (fără TVA), informează, joi, într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. a finalizat şi emis raportul de reevaluare a ofertelor depuse la procedura de licitaţie publică pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe subsecţiunea 2 Apaţa – Caţa, aflată pe secţiunea Braşov – Sighişoara, câştigătoare fiind desemnată oferta depusă de Asocierea RailWorks. Oferta financiară depusă de Asocierea Rail Works are valoarea de 2.723.081.259,87 de lei (fără TVA),contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, se menţionează în comunicat.

Citeste și:  Atelierele Creatorilor, în Săptămâna verde, la Centrul Cultural Reduta din Brașov

Potrivit sursei citate, sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa – Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană (CE) prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, în timp ce cofinanţarea, de 18,26%, provine din bugetul de stat.

Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători, iar contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară – terasamente, linii C.F, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de tuneluri şi viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalaţii electrice etc.

Citeste și:  MDLPA: Analiza progresului în implementarea Strategiei Naționale de Reducere a Riscului Seismic

CFR S.A. menţionează că, prin programele de investiţii implementate şi derulate pe tronsoanele situate pe Coridorul Rin-Dunăre, compania contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, dezvoltarea relaţiilor comerciale cu operatorii de transport şi, de asemenea, contribuie la relansarea economiei regionale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.