Gabriel Florescu: ‘Transportul Metropolitan, o taxă de protecție pusă de RATBV pentru primăriile din județ’

Fostul șef al BCCO Brașov, Gabriel Florescu continuă seria dezvăluirilor pe pagina lui de Facebook.

De data aceasta, fostul comisar-șef analizează situația RATBV o firmă aflată pe pierdere din cauza jafului la care a fost supusă regia și care, pentru a-și asigura exisența colectează taxe de protecție de la primăriile din județ, sub forma transportului metropolitan. Altfel spus, primăriile din comunele brașovene, în loc să încaseze bani de pe urma concesionării acestei activități către operatori privați, plătește bani pentru a le asigura un trai îmbuibat clienților de partid.

O complicitate, între Primăria Brașov, primăriile locale, RATBV și Agenția Metropolitana Brasov, pe firul căreia au intrat procurorii DIICOT Brașov, potrivit lui Florescu.

„De la lume adunate si inapoi la lume date…am sa incep postarea mea, cu felicitari pentru structura DIICOT, care s-a sesizat de neregulile ce au loc la RAT Brasov, o structura cu profesionisti, care isi vor face datoria asa cum scrie in codul penal si codul de procedura penala. In cele ce urmeaza voi vorbi de asa zisa „zona metropolitana Brasov”. Cum a reusit primarul Scripcaru sa prelungeasca linia RAT, in mai multe localitati limitrofe Brasovului. La prima vedere, cetatenii acelor localitati sunt multumiti ca au asemenea mijloace de transport. Dar sa analizam, in realitate cum sta situatia. Primariile acelor localitati, platesc pentru serviciile RAT Brasov, catre asa zisa „zona Metropolitana Brasov”. In realitate, acei primari care au acceptat (fara licitatie) sa se efectueze transportul de persoane cu RAT, platesc bani. Asa cum scria pe contul unui consilier local din Prejmer : „Azi vom aduce în discuție situația transportului de persoane de la Brașov-Prejmer și viceversa, transport care a fost impus de către culorea politică de la Brașov. Fiind în cunoștința de cauză va voi relata și dumneavoastră ceea ce se dorește în materie de transport persoane.
RAT Brașov, în urma unui „studiu” a stabilit un cost unitar / km pornind de la 6,95 lei pentru transportul în zona metropolitană, deci inclusiv pentru comuna noastră, Prejmer. Totuși au considerat ca este un cost „prea mic”( ei neavând concurență, deoarece nu au mai fost întrebați și alți operatori de transport pentru asigurarea acestei rute, în aceleași condiții bineanțeles, adică, cu subvenție de la primărie!!!) și diferența dintre prețul real și cel efectiv va fi plătit de primărie(oare cine a stabilit acest preț???). PS- … și dacă nu stiați vă aduc la cunoștiință ca noi Comuna Prejmer, prin domul primar ales, cotizăm in fiecare an la Agenția Metropolitana Brasov și alte agenții …. in jur de 3.000.000 lei, doar ca și cotizatie!!… pentru ce???.. a da, ca sa își pună domnul primar apropiații pe funcții de directori … iar aceștia la rândul lor, apropiații …..la nesfârșit !!!”. Deci, in concluzie, cand esti primar si controlezi consilierii locali, totul este posibil.
Intrebarea este, daca acele primarii ar fi organizat licitatii asa cum prevede Legea 98/2016 (republicata), ar fi incasat niste bani de la prestatorii de servicii care ar fi castigat licitatiile si nu ar fi platit bani pentru RAT Brasov, asa cum se intampla in momentul de fata?! Deci, putem discuta despre prejudicierea bugetelor de stat al acelor U.A.T.-uri, totul doar cu scopul vadit de a acoperi pierderile cauzate RAT, cu salarii si indemnizatii catre Consiliul de Administratie, achizitii facute pe cunostinte etc. De ce credeti ca au fost schimbati foarte des directorii RAT ?! Simplu, pentru a nu avea cunostinta de totalitatea neregulilor savarsite in aceasta institutie, ci doar in mod secvential. Toate acestea, cu complicitatea sindicatului, care in loc sa apere interesele salariatilor, au acceptat sa fie majorate indemnizatiile celor din C.A., sa fie angajati oameni numai pe afinitati, iar aparatul birocratic sa creasca exponential, in detrimentul eficientei economice a Regiei. Daca vor fi analizate achizitiile publice facute la aceasta Regie, vor rezulta multe aspecte ce merita cercetate.
Sigur ca este doar o coincidenta faptul ca autobuze turcesti care nu indeplineau conditiile stabilite pentru achizitie, au fost modificate intervenindu-se in softul acestora, sa se apropie cat de cat la conditiile ce trebuiau indeplinite. Toate acestea cu ce consecinte ? Cresterea consumului de motorina si alte astfel de aspecte ce au dus la majorarea cheltuielilor Regiei si micsorarea performantelor autobuzelor. Si nu este o intamplare faptul ca aceleasi autobuze au fost achizitionate si de dna Firea precum si de primarul Constantei, v-ati dat seama, ca nu aveau nici o legatura cu primarul nostru, care nu este asa, nu are nici o legatura cu RAT Brasov, doar are conducere proprie, directori, reprezentanti AGA, reprezentanti C.A. etc”, a scris Gabriel Florescu pe pagina lui de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *