Începând de luna aceasta, românii vor putea solicita cartea de identitate electronică

De luna aceasta, românii vor putea solicita cartea de identitate electronică, potrivit unui regulament al Uniunii Europene. Documentul va conţine informaţii cu caracter personal care se găsesc şi pe cartea de identitate simplă, un certificat pentru semnătura electronică, date biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, amprente. Noua carte electronică de identitate va înlocui şi cardul naţional pentru asigurări de sănătate, informează agenția de presă Rador.

Așadar, cartea electronică de identitate va fi emisă din data de 2 august, conform obligațiilor europene, dar într-un număr limitat, în cadrul unui proiect pilot de 6 luni, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Direcției pentru Evidența populației (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Citeste și:  Bărbat cercetat după ce a condus autoturismul sub influența substanțelor interzise

Se estimează că în acest an vor fi emise aproximativ 5.000 de cărți electronice de identitate.

Șeful Direcției pentru Evidența Persoanei și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului de Interne, comisarul-șef Cătălin Giulescu, a declarat pentru Radio Europa Liberă România că introducerea buletinului biometric va duce la stimularea autorităților locale și centrale să informatizeze sistemele de plată a taxelor locale sau de eliberare a altor tipuri de documente, operațiuni care vor putea fi efectuate online.

Este vorba despre servicii de înmatriculare, de eliberare a cazierului judiciare, plata taxelor sau a impozitelor. Accesarea se va face fără crearea de conturi pe platformele respective, doar pe baza cărții electronice, de la distanță.

Citeste și:  Transportul în comun electric în Brașov = reducerea poluării cu 6.400 de tone de CO2, 142 de tone de oxizi de azot, 60 de tone de CO, 19 tone de hidrocarburi și 3 tone de praf

De ce acte aveți nevoie pentru eliberarea cărții de identitate biometrice

  • Cerere pentru eliberare buletin
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

În cazul în care actuala carte de identitate v-a fost furată, veți mai avea nevoie, în plus, de o dovadă dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul.

Citeste și:  Transportul în comun electric în Brașov = reducerea poluării cu 6.400 de tone de CO2, 142 de tone de oxizi de azot, 60 de tone de CO, 19 tone de hidrocarburi și 3 tone de praf

Sursa foto, rador.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.