Obține o finanțare de până la 100.000 EUR pentru a-ți digitaliza activitatea. Ghidul final pentru Digitalizare IMM a fost lansat!

A fost lansat ghidul final de finanțare a programului PNRR – Digitalizare IMM, prin care firmele pot obține granturi de până la 100.000 de euro pentru adoptarea tehnologiilor digitale.

IMM-urile care doresc să obțină ajutoare de minimis între 20.000-100.000 de euro trebuie să depună cererea de finanțare în perioada 1 februarie 2023 – 31 martie 2023 conform calendar publicat.

Solicitările de finanțare vor fi transmise on-line prin utilizarea platformei pentru depunerea proiectelor de investiții finanțate în cadrul Planului Național de Redresare și Rezilență și poate fi accesată la următorul link: https://proiecte.pnrr.gov.ro .

Ministerul reaminteste că apelul beneficiază de o alocare de 347,5 milioane euro și este destinat întreprinderilor, societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria de IMM și au sediul social în România.

Care sunt condițiile de eligibilitate pentru a obține o finanțare

Finanțările oferite IMM-urilor din România sunt o șansă excelentă de a investi în modernizarea companiei, fără griji referitoare la buget. Pentru a putea aplica în cadrul programului de digitalizare a IMM-urilor, compania ta trebuie să îndeplinească anumite condiții:

● Să se încadreze în categoria IMM și să aibă sediul social în România;
● Să fie o companie non-IT;
● Să nu activeze în unul dintre următoarele domenii: pescuit și acvacultură, producție primară de produse agricole, prelucrare și comercializare produse agricole.

Citeste și:  Restaurantul Panoramic va renăște: ANA TELEFERIC Brașov promite o transformare spectaculoasă a simbolului orașului de pe Tâmpa

Pentru a solicita finanțarea, este necesar să te înscrii și să depui un proiect care să demonstreze cum vei folosi fondurile respective. Proiectul va fi notat în funcție de o serie de criterii, iar în funcție de punctaj vei putea obține fondurile solicitate.

Cum poți folosi fondurile oferite în programul de digitalizare

● Achiziții de hardware TIC și tehnologii blockchain;
● Achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică, sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;
● Dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor;
● Achiziționarea serviciilor cloud și IoT;

● Achiziționarea unui website de prezentare;
● Instruirea angajaților pentru a utiliza echipamentele;
● Consultanță pentru identificarea soluțiilor tehnice potrivite.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Valoarea finanțării
a) 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
b) 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
c) 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie.

Intensitatea finanțării:

  • Maxim 90% din cheltuielile eligibile.

Activități eligibile
a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice
b) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări
și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente,
inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum
și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
c) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
d) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării
aplicațiilor/licențelor software;
e) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
f) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate
a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
h) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de
implementare și durabilitate a proiectului;
i) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice
aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT);
k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială
obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii
de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele
responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i
ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi.

Citeste și:  Adaptarea ofertei educaționale și de formare cu cererea de pe piața muncii, facilitată prin platforma ReCONECT

Excluderi:

  • coduri CAEN agricultură, pescuit, transport;
  • coduri CAEN TIC:
    5829 – Activități de editare a altor produse software;
    6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă;
    6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
    6203 – Activități de management a mijloacelor de calcul;
    6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
    6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web
    6312 – Activități ale portalurilor web;
    6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

Cerințe:

  • minim 2 oferte;
  • termen implementare: 30 iunie 2025;
  • beneficiarul se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv:
    i. în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizează computerul);
    ii. care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite
    zone funcționale comerciale;
    iii. care deține viteză maximă de download de cel puțin 30 Mb/s;
    iv. în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web (raportat la perioada de depunere a proiectului);
    v. utilizează IoT;
    vi. utilizează cel puțin o rețea socială;
    vii. utilizează CRM;
    viii. cumpără servicii cloud computing;
    ix. utilizează tehnologia de AI;
    x. cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
    xi. realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări;
    xii. utilizează două sau mai multe rețele sociale.
Citeste și:  Târgurile volante din Brașov, programate în acest weekend, anulate din cauza vremii nefavorabile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.