Plătești ca să circuli prin București, vinieta Oxigen 2020. Cât va costa

La propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat proiectul de hotarare care propune, ca masura concreta de imbunatatire a calitatii aerului, introducerea vinietei OXIGEN pentru masinile intens poluatoare si poluatoare care circula in Bucuresti.

Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca, potrivit datelor statistice, in Municipiul Bucuresti si in judetul Ilfov sunt inmatriculate un numar de 1.621.274 autovehicule, din care 261.749 sunt non Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 sunt Euro 2, 213.061 sunt Euro 3 iar 440.000 sunt Euro 4: „Astfel, dintr-un total de aproximativ 1,6 milioane de autoturisme inmatriculate in Bucuresti si judetul Ilfov, aproximativ 600.000 (peste 35%) sunt intens poluatoare. Subliniez faptul ca pe langa acestea, in Capitala intra zilnic alte mii de masini care tranziteaza orasul, despre acestea neexistand in prezent date statistice relevante!”

In ceea ce priveste destinatia banilor colectati prin aceasta vinieta, primarul general a declarat ca acestia vor fi alocati NUMAI pentru implementarea altor masuri de protejare a mediului, cum ar fi achizitia unor mijloace de transport in comun moderne si nepoluante, recuperarea spatiilor verzi din Capitala, realizarea unei retele de infrastructura rutiera destinatata vehiculelor alternative (biciclete, trotinete etc) precum si pentru implementarea altor masuri menite sa ii ajute pe bucuresteni sa renunte la autoturismele personale care sunt intens poluatoare, cum ar fi proiectul privind cele 5.000 de ecovouchere, in valoare de 9.000 lei fiecare, oferite de Primaria Capitalei, pentru casarea rablelor.

Citeste și:  Salvamontiștii vor avea girofar. Proiectul a fost adoptat de Camera Deputaților

Ce presupune proiectul

Potrivit proiectului, din data de 1 ianuarie 2020, masinile sub Euro 4 vor plati vinieta Oxigen, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Potrivit unui amendament propus de consilierii ALDE și aprobat in sedinta CGMB, mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care functioneaza cu GNL, GNC si GPL.

Citeste și:  Autospecialele care asigură viabilitatea pistei de la Aeroportul Brașov au intrat în funcțiune

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aplica din 2021.
  • masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;
Citeste și:  Municipalitatea începe amplasarea primelor 15 stații de încărcare a autoturismelor electrice, din totalul de 242 pe care le are în proiect

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi.

Șoferii care circula fara vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

TARIFE

· Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an

· Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an

· Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an

· Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an

· Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.