
Lucrările pentru realizarea forajelor geotehnice incluse în Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău se desfășoară conform graficului, anunță reprezentanții companiei de construcții. Echipa Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a verificat ieri mobilizarea utilajelor de foraj și a constatat că s-au forat peste 7.200 de metri liniari, cu un progres semnificativ de 1.700 de metri față de raportarea anterioară din luna martie.
Instalațiile de foraj sunt amplasate în zonele localităților Bod-Hălchiu (Brașov), Angheluș/Sfântu Gheorghe (Covasna) și Moacșa (Covasna). Studiul de fezabilitate este esențial pentru stabilirea traseului final al autostrăzii și a costului estimat pentru etapele de proiectare și execuție.
Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a menționat că traseul inițial al autostrăzii va suferi modificări în zona municipiului Brașov, ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei. Reproiectarea este necesară pentru a face loc unei investiții strategice a Companiei Romarm.
Contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate are o valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 de luni, cu termen de finalizare în septembrie 2024. Autostrada A13 Brașov-Bacău va conecta viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză la Codlea și va fi legată de Autostrada Moldovei – A7 în zona Bacăului, la Răcăciuni.