Protest la Brașov: șoferii Bolt și Uber spun că nu mai pot face față tarifelor mici și taxelor mari

Peste 200 de șoferi de la platformele de ride-sharing Bolt și Uber s-au adunat astăzi, în fața Sălii Sporturilor din Brașov, pentru a protesta față de condițiile financiare tot mai dificile în care sunt nevoiți să își desfășoare activitatea.

Nemulțumirile acestora vizează în special tarifele scăzute practicate de platforme, care – spun ei – nu mai reflectă realitatea economică din România. În plus, șoferii acuză creșterea constantă a taxelor și a comisioanelor reținute de companii, ceea ce le reduce drastic veniturile.

Citeste și:  Pompierii din Brașov, sărbătoriți pentru 51 de ani de curaj și intervenții eroice

2 thoughts on “Protest la Brașov: șoferii Bolt și Uber spun că nu mai pot face față tarifelor mici și taxelor mari

  1. Greva nu rezolvă problema tarifelor mici, poate în cel mai bun caz pe perioade mici de timp, dar o abordare profesionistă, așa cu procedează firmele de ridesharing schimbă substantial datele.
    Trebuie înțeles că activitatea efectată de conducătorii auto este una economică, adică TREBUIE SĂ GENEREZE ÎN PRIMUL RÂND PROFIT, (adică activitatea trebuie să fie rentabilă) nu recompense nefinanciare gen ”stele”, ”ecusoane”, ”bonusuri” , ”puncte” , etc., pe care dacă nu le îndeplinești ești penalizat.
    Șefii, acționarii, angajații firmelor de ridesering lucrează pe bani, iar cei din conducere pe bani foarte mulți (caută pe net despre câștigurile celor din conducere).
    Nu are nici un ses din punct de vedere economic, să efectuezi o activitate iar veniturile obținute să fie mai mici decât costurile. Mai bine aștepți o cursă rentabilă ( nu uzezi autoturismul, nu consumi carburant și ești mai relaxat, cel mult ”pierzi timpul” dar nu și bani ).
    Trebuie să cunoști foarte bine cheltuielile generate de această activitate ( amortizare și mentenanță mașină, asigurare, ITP, serviciile de contabilitate, comisioane/avize/autorizații/taxe, faptul ca achiziția unui nou autoturism va fi substantial mai mare decât a celui utilizat- cel puțin datorită inflației cumulate, etc. și să faci calcule de rentabilitate.
    Trebuie să vezi lucrurile practic, așa cum fac firmele de ridesharing (care urmăresc în primul rând profitul propriu) și pasagerii (optimizarea a costului deplasării) iar DACĂ CURSA NU ESTE RENTABILĂ NU O ACCEPȚI și comunici prin alicație acest motiv firmei. Dacă nu ai posibilitatea de a vedea traseul până când ajungi la locul de preluare client, dacă nu este rentabil pentru tine îi spui clientului că acestă cursă nu este rentabilă și nu te poate obliga nimeni să o efectuezi. Dacă clientul este nemulțumit îi spui că aplicația nu a prezentat traseul complet și nu ai putut stabili rentabilitatea.
    FIRMELE NU POT PENALIZA TOȚI ȘOFERII CĂ NU AR MAI AVEA CINE SĂ EFECTUEZE CURSELE.
    Estimez că dacă 70% din șoferi procedează în acest mod, există mari șanse ca tarifele să crească.
    STABILIREA UNOR TARIFE DE RENTABILITATE, A UNUI MOD UNITAR DE ACȚIUNE ȘI ORGANIZAREA ȘOFERILOR PARTENERI PE REȚELELE SOCIALE, pot conduce la stabilirea unor tarife corecte atât pentru șoferii parteneri cât și pentru pasageri.

  2. Greva nu rezolvă problema tarifelor mici, poate în cel mai bun caz pe perioade limitate de timp, dar o abordare profesionistă, așa cu procedează firmele de ridesharing schimbă substantial datele.
    Trebuie înțeles că activitatea efectată de conducătorii auto este una economică, adică TREBUIE SĂ GENEREZE ÎN PRIMUL RÂND PROFIT, (activitatea trebuie să fie rentabilă) nu recompense nefinanciare gen ”stele”, ”ecusoane”, ”bonusuri” , ”puncte” , ”ratinguri”, etc., pe care dacă nu le îndeplinești ești penalizat.
    Angajații firmelor de ridesering lucrează pe bani, iar cei din conducere pe foarte mulți bani (caută pe net despre câștigurile celor din conducere).
    Nu are nici un ses din punct de vedere economic, să efectuezi o activitate iar veniturile obținute să fie mai mici decât costurile. Mai bine aștepți o cursă rentabilă ( nu uzezi autoturismul, nu consumi carburant și ești mai relaxat, cel mult ”pierzi timpul” dar nu și bani ).
    Trebuie să cunoști foarte bine cheltuielile generate de această activitate, amortizare și mentenanță mașină, asigurare, ITP, serviciile de contabilitate, comisioane/avize/autorizații/taxe, devalorizarea accentuată a autovehicului utilizat, faptul ca achiziția unui nou autoturism va fi substantial mai mare decât a celui utilizat- cel puțin datorită inflației cumulate, etc. și să faci calcule de rentabilitate.
    Abordează lucrurile practic, așa cum procedează firmele de ridesharing (în primul rând profitul propriu) și pasagerii (optimizarea costului deplasării), iar DACĂ CURSA NU ESTE RENTABILĂ NU O ACCEPȚI și comunici prin alicație acest motiv firmei. Dacă nu ai posibilitatea de a vedea traseul până când ajungi la locul de preluare client, contactezi clientul și soliciți date complete despre traseu, dacă nu este rentabil pentru tine îi spui clientului că acestă cursă nu este rentabilă și nu te poate obliga nimeni să o efectuezi.
    FIRMELE NU POT PENALIZA TOȚI ȘOFERII CĂ NU AR MAI AVEA CINE SĂ EFECTUEZE CURSELE.
    Estimez că dacă 70% din șoferi procedează în acest mod, există mari șanse ca tarifele să crească.
    STABILIREA UNOR TARIFE DE RENTABILITATE, A UNUI MOD UNITAR DE ACȚIUNE ȘI ORGANIZAREA ȘOFERILOR PARTENERI PE REȚELELE SOCIALE, pot conduce la stabilirea unor tarife corecte atât pentru șoferii parteneri cât și pentru pasageri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.