Diferență majoră de viteză pe calea ferată: Brașov – Sighișoara vs. Sighișoara – Simeria

Viteza trenurilor pe tronsonul Brașov – Sighișoara este semnificativ mai mică decât pe tronsonul Sighișoara – Simeria, deja modernizat, conform unui grafic publicat de secretarul de stat în Transporturi, Ionuț Cristian Săvoiu.

Pe anumite porțiuni ale tronsonului Brașov – Sighișoara, viteza trenurilor abia atinge 60 km/oră, în timp ce pe tronsonul modernizat Sighișoara – Simeria, viteza poate ajunge până la aproape 150 km/oră.

Graficul publicat de Ionuț Cristian Săvoiu pe pagina sa de Facebook ilustrează această diferență majoră de viteză.

Situația actuală pune în evidență nevoia urgentă de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Brașov – Sighișoara, pentru a reduce semnificativ timpul de călătorie și a crește confortul pasagerilor. Modernizarea va permite creșterea vitezei trenurilor la un nivel similar cu cel de pe tronsonul Sighișoara – Simeria, contribuind la o mai bună conectivitate în regiune.

Citeste și:  Un nou proiect de digitalizare administrativă, accesat de Consiliul Judeţean Braşov

Pasagerii care călătoresc pe ruta Brașov – Sighișoara sunt nevoiți să suporte un timp de călătorie mai lung din cauza lipsei de modernizare a infrastructurii. Modernizarea tronsonului Brașov – Sighișoara va fi un pas important pentru îmbunătățirea calității transportului feroviar în România.

Lucrările la primul tunel ar putea fi gata în octombrie 2025. Ioan Pintea, fost director general al CFR SA, estima că după reabilitare pe tronsonul Brașov – Sighișoara (128 km) se va circula cu 160 km/h, iar timpul de parcurgere se va reduce semnificativ de la aproape 3 ore, la 45 de minute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.