Evoluția și perspectivele învățământului dual din județul Brașov

Prefectul Mihai Cătălin Văsii și subprefecții Ambrus Izabella Agnes și Lucian Pătrașcu au prezidat astăzi ședința Comisiei de dialog social, având pe ordinea de zi prezentarea, de către reprezentanta Inspectoratului Școlar al Județului Brașov, a unei informări privind evoluția și perspectivele învățământului dual din județ.

Județul Brașov este pionier și exemplu de bune practici în ceea ce privește învățământul dual din România. Pentru a exemplifica importanța pe care o acordă atât sistemul de învățământ, cât și sectorul economic al județului Brașov, învățământului profesional/dual, iată câteva date relevante:

* În anul școlar 2023-2024, din 69 clase de învățământ profesional și tehnic proiectate (42 dual + 27 școală profesională), s-au realizat 59 de clase (36,5 dual + 22,5 școală profesională).

Citeste și:  CFR Călători îl premiază pe Stan Sorin Ioan – mecanic de locomotivă în cadrul Depoului Brașov. El este cel care a evitat impactul tragic dintre un tren și un convoi de autospeciale SMURD

* În ceea ce privește numărul agenților economici care au încheiat contracte de practică cu unitățile de învățământ, acesta a crescut în fiecare an.

* Mare parte dintre agenții economici au oferit la începutul colaborării cu sistemul de învățământ, în cadrul contractelor de școlarizare (pentru practica de specialitate), atât locuri pentru școală profesională, cât și pentru dual. Ulterior, balanța s-a înclinat în favoarea învățământului dual.

În proiectul planului de școlarizare–învățământ dual, an școlar 2024-2025, în județul Brașov se regăsesc:

  • 12 unități de învățământ profesional și tehnic
  • 34 calificări din 11 domenii de pregătire
  • 1266 locuri solicitate de 137 agenți economici
  • 1169 locuri atribuite (grad de satisfacere a solicitărilor de 92,3%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.