Facturarea electronică B2C, obligatorie din ianuarie 2025! Guvernul a aprobat și alte modificări la e-Factura

Ordonanța de urgență prin care se modifică legislația pe e-Factura a fost aprobată, vineri, de Guvern. Astfel, de la 1 ianuarie 2025 devine obligatorie utilizarea sistemului de facturare electronică și pentru tranzacțiile între afaceri și consumatorii finali (B2C), dar aceasta nu este singura schimbare.

Principalele modificări aduse de Ordonanța de Urgență a Guvernului (OUG):

  • Extinderea obligației de raportare în RO e-Factura: Toate persoanele impozabile care emit facturi către consumatori vor trebui să le raporteze în sistemul RO e-Factura, de la 1 ianuarie 2025.
  • Modificări ale bonului fiscal:
    • Codul de identificare fiscală va înlocui codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului.
    • Bonul fiscal va include data și ora emiterii, numărul de identificare și seria aparatului de marcat electronic fiscal sub formă de cod QR.
  • Excepții de la utilizarea RO e-Factura:
    • Persoanele impozabile care emit facturi pentru operațiuni nesupuse TVA-ului sau sume care nu se includ în baza de impozitare a TVA.
    • Misiunile diplomatice și oficiile consulare, cu excepția cazului în care optează pentru utilizarea sistemului.
    • Asociațiile, fundațiile și agricultorii persoane fizice (până la 30 iunie 2025).
  • Notificarea ANAF: Beneficiarii pot notifica ANAF dacă nu primesc facturile prin RO e-Factura în termenul prevăzut.
Citeste și:  Salvamontiștii brașoveni participă la cea de-a doua ediție a exercițiului „MoonLightRescue”

Amintim că pentru a se putea aplica, OUG trebuie publicată în Monitorul Oficial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.