Fostul consilier local Cristian Macedonschi propune soluțiile din Nurnberg pentru fluidizarea traficului din Brașov

Fostul consilier local Cristian Macedonschi vine cu idei pentru fluidizarea traficului în centrul vechi al Brașovului. Din experiența trăită în orașul german Nurnberg, Macedonschi a desprins câteva soluții aplicabile la Brașov, care ar putea duce la o descongestionare a traficului rutier.

„Prin experiența mea de 16 ani trăită intr-un oras inteligent precum Nürnberg dar si prin cunostințele acumulate la zecile de conferințe internaționale pe teme precum dezvoltare urbană inteligentă sau mobilitate urbană multimodală la care am participat, doresc să fac o propunere publică legată de mobilitatea și traficul din centrul orasului care să poată fi realizată intr-un termen scurt spre mediu.

  1. Pentru a eficientiza transportul public trebuie lucrat intensiv la predictibilitatea acestuia și desigur la ritmicitatea lui. Cu alte cuvinte autobuzele trebuie să aibe o ritmicitate de maxim 10 minute în timpul zilei în zonele urbane și să respecte cu strictețe programul și orarul astfel ca oamenii să recapete încredere și să se decidă să il foloseasca.
  2. La sfărșit de săptămână aș propune ca transportul public să fie gratuit în oras astfel încât atât cetațenii cât și turiștii să fie motivați să-l folosească.
  3. RAT ar trebui să introducă un serviciu de (electro) bike sharing cu stații corelate la importantele noduri de transport public precum Steagu Rosu (capat de linie), Gara, Gemenii, Centrul Civic, Bartolomeu, Coresi, Rectorat și Piața Prundului astfel încât să poată fi folosite bicicletele pentru ultima milă de cei care folosesc transportul public. Sisteme similare nu sunt numai in Nürnberg implementate ci in toate orasele moderne și turistice.
  4. Crearea unei rețele sigure de piste de biciclete în tot orasul separate de carosabil. Pe perioada pandemică se pot transforma benzi din carosabil, acolo unde este posibil, în benzi dedicate transportului public și bicicliștilor.
  5. Toate aceste măsuri trebuie coroborate cu crearea locurilor de parcare tip Park & Ride păzite digital la stațiile capetele de linie astfel încât cei care intră în Brasov să fie motivați să-si parcheze masinile în siguranță și sa-și continue drumul cu transportul public.
  6. Crearea de parcari subterane sub terenul de sport de la Unirea, sub Piața Sfantul Ioan și șub stația de la Rectorat/Livada Postei pentru cei care traiesc, lucrează sau se cazează in Centrul Istoric al Brașovului. Astfel s-ar putea crea aproximativ 1000 de locuri de parcare iar dat fiind faptul că acestea sunt dispersate nu ar genera un blocaj în trafic cum ar genera o parcare foarte mare.
  7. Pe perioada pandemiei s-ar putea închide Mureșenilor și Barițiu sămbătă și duminică intre 11:00 și 21:00 pentru traficul de mașini și redat pietonilor. Astfel s-ar crea o atractivitate sporită în centrul istoric iar brașovenii și turiștij ar fi motivați să se plimbe pe jos prin centru. In rest ar trebui instaurată o limită de viteză de 20-30 km/h pentru siguranța oamenilor și diminuarea poluarii fonice și cu CO2. Traficul în aceste zile spre schei ar fi pe castelului si Drumul de Poiană iar coborarea din Schei pe Poarta Schei.
    (E vorba doar de Weekend)
Citeste și:  Nicolae Ciucă și Lucian Bode au venit cu trenul la Brașov

Aceste sunt doar câteva idei pe care le supun dezbaterii publice pentru a putea fi dezvoltate sau îmbunătățite”, a scris fostul consilier local Cristian Macedonschi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.