Game Changer-ul, cel mai vânat profil de executiv pe piața muncii în 2022

  • 8 din 10 organizații active în România caută noi profile, de tip “game changer”, care să schimbe paradigma la vârful companiilor.
  • O piață dinamică a recrutării: volumul proiectelor de recrutare a crescut în primele 9 luni ale anului cu 90% față de aceeași perioadă a anului 2021 în cadrul Arthur Hunt România.
  • Între cele mai dinamice domenii de activitate se numără segmentul economiei circulare (companii active în managementului deșeurilor, reciclare), sectorul de packaging, agribusiness, retail, FMCG și logistică.

Volumul proiectelor de recrutare în cadrul Arthur Hunt România a crescut în primele 9 luni ale anului cu 90% față de aceeași perioadă a anului 2021, iar cel mai căutat profil la nivelurile de middle și top management în cadrul organizațiilor, în 2022, este “game-changer-ul” –  candidatul care vine cu experiența relevantă, dar și cu o viziune și o perspectivă nouă, pentru a schimba paradigma în cadrul organizației.

În contextul în care evoluțiile macroeconomice ale ultimilor 3 ani și schimbările sistemice impuse de pandemie au determinat o transformare profundă la nivelul întregului mediu de business, piața muncii a devenit din ce în ce mai efervescentă. Astfel, anul 2022 a adus în prim-plan nevoia de identificare a noi profile de candidați, care să conducă schimbarea la vârful organizațiilor sau care să fie parte activă a proceselor de transformare, conform specialiștilor Arthur Hunt România.

Citeste și:  Peste 2.500 de cereri de eliberare a paşapoartelor, înregistrate în luna noiembrie la Brașov

Astfel, cel mai căutat profil a devenit în 2022 “game-changer-ul” – profesionistul cu experiență relevantă și mindset orientat spre performanță, nu doar rezilient în fața schimbărilor succesive, ci care contribuie activ la schimbarea de paradigmă în cadrul organizației.

Între procesele de transformare pe care le-au implementat sau tranzitat companiile active în România, în ultimul an, se numără în principal procesele de digitalizare și (re)tehnologizare, de restructurare și eficientizare, simplificare și inovație.

Conform analizei Arthur Hunt România, în medie 8 din 10 companii au căutat în 2022 astfel de profile. Cele mai dinamice sectoare de activitate, în care nevoia de transformare și de infuzie de perspective noi a fost ridicată anul acesta, au fost domeniul economiei circulare (management al deșeurilor, reciclare), packaging, FMCG, agribusiness, retail și logistică.

Citeste și:  Primarul din Zărneşti, trimis în judecată de DNA pentru tentativă la fraudă cu fonduri europene

“Adaptarea și transformarea sunt cuvintele cheie al anului 2022. Organizațiile active în România sunt în căutarea unor soluții prin care să se adapteze, să devină mai eficiente, mai reziliente și mai competitive într-un context în care schimbarea de paradigmă vine constant, din multiple direcții. Este necesar ca liderii și managerii să schimbe vibrația organizației dintr-o vibrație bazată pe constrângeri într-una bazată pe oportunități, pe imaginarea de soluții inedite și pe descoperirea oportunităților care stau în spatele constrângerilor. Să fie modele pentru ceilalți angajați, deschiși la nou, la diferit, investindu-și energia în a extrage beneficii din schimbări, în loc să se opună acestora”, declară Alina Sîrbu, Managing Director, Arthur Hunt România.

În perioada următoare, companiile din România vor continua procesele de integrare a soluțiilor tech și digitale în cadrul proceselor interne, folosindu-se de soluții precum inteligența artificială și realitatea augumentată. De asemenea, angajatorii se vor concentra pe flexibilizarea și simplificarea proceselor interne și pe creșterea energiei vitale a angajaților și antrenarea lor în a se adapta cu mai mare ușurință schimbărilor. Munca în sistem hibrid rămâne valabilă și în 2023, mai apreciază specialiștii Arthur Hunt.

Citeste și:  Lista Roșie: Peste 40 de specii de păsări din România amenințate cu dispariția

Arthur Hunt este una dintre companiile internaționale de top în domeniul consultanței în resurse umane. Prezentă în România din 2006, compania activează în domeniul Executive Search, consultanță de HR și management eficient al proceselor de schimbare în cadrul organizațiilor medii și de mari dimensiuni.

Portofoliul Arthur Hunt cuprinde 4 direcții de acțiune: recrutarea pozițiilor de management și top management, evaluarea și dezvoltarea angajaților, asistență în procese de transformare și schimbare, precum și optimizarea proceselor și practicilor de resurse umane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.