Generația Tech, ediția a II-a, o nouă șansă pentru brașoveni să dobândească, gratuit, competențe digitale&IT

După succesul primei ediții a programului  de formare în IT și competențe digitale „Generația Tech“, în care din cei 1.050 de brașoveni înscriși, 420 au beneficiat de burse gratuite, Municipalitatea, în parteneriat cu Digital Nation și Agenția Metropolitană Brașov, lansează ediția a II-a a acestui program. Generația Tech se adresează atât absolvenților de liceu care sunt în căutarea unui loc de muncă și au nevoie de pregătire într-un domeniu de viitor, cât și tinerilor adulți interesați de o supraspecializare sau de o reconversie profesională.

„Cred că este un program foarte important mai ales pentru viitorul Brașovului și pentru creșterea competențelor digitale. Dacă ne uităm la cifrele naționale vorbim de cea mai mai mică rată din Europa – 7% –  a persoanelor care au trecut printr-un astfel de program de formare. Pe de altă parte, potențialul nostru ca nație este foarte mare în acest domeniu și nu pot să-mi imaginez viitorul fără competențe digitale. Este foarte important să cultivăm aceste competențe încă de la vârste fragede. Brașovul trebuie să se dezvolte pe zona aceasta a tehnologiei și a inovației. Este o zonă care generează salarii peste medie, este o zonă care generează prosperitate și o zonă a industriei care e strâns legată de tot ceea ce înseamnă viitor. Prin urmare, avem nevoie de competențe digitale și avem nevoie de o strategie în acest domeniu”, a precizat primarul Allen Coliban.

Citeste și:  Fii un Eco-Erou pentru comunitatea ta!

Cei interesați să participle la acest program gratuit de pregătire se pot înscrie începând de astăzi, după care vor trece printr-o etapă de selecție pentru a participa la Generația Tech 2022.

Pentru a da șansa și mai multor brașoveni, obiectivul pentru ediția a II-a este de a crește numărul de burse oferite tinerilor brașoveni, de la 420 la 1.000, prin implicarea și mai multor parteneri care să susțină programul.

Vă reamintim că în luna iunie a anului trecut, Digital Nation, împreună cu Agenția Metropolitană Brașov și Primăria Municipiul Brașov, a lansat prima ediție a Generație Tech adresată brașovenilor. În primele săptămâni de la lansarea înscrierilor pe website, peste 1000 de tineri și adulți din Zona Metropolitană Brașov au dorit să facă parte din acest program.  

Citeste și:  S-a dat startul competiției Lider European 2022, concurs destinat elevilor de liceu din România

Pentru că ne-am dorit să oferim șansa fiecărui participant înscris de a face parte din Generația Tech, am făcut apel la implicare către comunitate, dorind să strângem fondurile necesare subvenționării unui număr cât mai mare de burse. Astfel, pe lângă cele 100 de burse oferite de Municipalitate, în aprteneriat cu AMB, ni s-au alăturat mai mulți sponsori și parteneri- Pentalog, Bepco, Siemens Industry Software, Atos, Rotary Club Brașov, reușind ca, împreună, să acoperim un număr de 420 de burse.

Bursierii au putut alege unul dintre următoarele module de formare:

● Web Development, nivel începător – 148 persoane;

● Web Development, nivel avansat – 62 persoane;

● Digital Skills – 25 persoane;

● Digital Marketing – 87 persoane;

● Javascript – 42 persoane;

● Java – 56 persoane.

Pe parcursul celor 6 luni de formare, participanții au avut acces la un ecosistem național de formare practică, dezvoltat pe trei etape de învățare: formare și dezvoltare de competențe, implicarea în micro-proiecte și un program de consultanță pentru angajare.

Citeste și:  O nouă abordare a UE în ceea ce privește depistarea cancerului – screening amplificat și superior calitativ

Etapa de dezvoltare a competențelor este și cea mai amplă, construită pe module precum:  Digital Skills, Learn to Code, Web Development, Full Stack JavaScript, Java și Digital Marketing. Mentori și experți din domeniul IT & digital și-au pus la dispoziție cunoștințele pentru a crea o experiență de învățare 100% practică. În faza “de microproiecte”, cursanții au pus în practică tot ceea ce au învățat, dezvoltând proiecte reale, cu aplicabilitate directă în economie și administrația publică.

Ultima etapă, cea de „angajabilitate”, s-a concentrat pe dezvoltarea acelor abilitați pentru îmbunătățirea șanselor pe piața muncii, dar și pentru a putea fi competitiv la angajare – de la cum participanții aplică pentru un job, la cum se prezintă la interviu și, mai apoi, la cum se integrează într-o echipă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.