Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea Drumului național DN 73A,Predeal-Șercaia

Guvernul României a aprobat joi, 18 august 2022 indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: „Reabilitare DN 73A km 0+000 – 19+910; km 20+975 – 69+340”, în județul Brașov. Acestă decizie este un pas important pentru începerea procedurilor de proiectare, DRDP Brașov având deja un contract în acest sens cu o firmă de specialitate, contract care cuprinde inclusiv obținerea autorizației de construire. Toată documentația va sta la baza unei viitoare proceduri de achiziție publică pentru demararea efectivă a lucrărilor de reabilitare a acestui drum. Valoarea totală a investiției a fost evaluată la peste 353 de milioane de lei (inclusiv TVA) iar durata lucrărilor de reabilitare va fi de 3 ani.

Citeste și:  Firmele care vor în continuare facturi reduse trebuie să facă solicitarea până sâmbătă!

Drumul național DN 73A, încadrat ca drum național secundar de clasa tehnica IV, cu două benzi de circulație, începe de la intersecția cu DN1, la intrarea în orașul Predeal și își încheie traseul în localitatea Șercaia la intersecția cu DN 1. Sectorul studiat are o lungime de 68,275 km și parcurge următoarele localități: Pârâul Rece, Râșnov, Zârnești, Tohanu Vechi, Poiana Mărului, Șinca Noua, Șinca Veche, Ohaba, Vad, Șercaia.

Zona traversata este o zonă cu potențial turistic ridicat iar oportunitatea reabilitării drumului consta în: creșterea numărului de turiști în zonă, creșterea fluidității circulației rutiere, a gradului de siguranța și confort pentru toți participanții la trafic; crearea unor condiții optime de desfășurare a activității operatorilor de transport locali, regionali și naționali; reducerea numărului de accidente rutiere; micșorarea timpilor de parcurs; reducerea costurilor de exploatare a autovehiculelor.

Citeste și:  Ar putea fi prelungită perioada pentru reducerea preţurilor la benzină şi motorină, până pe 31 decembrie

Există sectoare pe care s-a intervenit în timp cu lucrări, cum ar fi cele de reabilitare prin metoda reciclării in-situ care se desfășoară și la acestă oră în zona Poiana Mărului, dar și sectoare care necesită reabilitare, pe care partea carosabilă prezintă fisuri, crăpături, faianțari, gropi, văluriri și burdușiri. Pe traseul DN73A sunt amplasate și foarte multe podețe, o parte dintre ele funcționând defectuos. Se vor reabilita sau reconstrui și 13 poduri și 2 pasaje peste calea ferată.

Lucrările vizează și refacerea acostamentelor, a șanțurilor pentru evacuare apelor dar și a zidurilor de sprijin precum și îmbunătățirea siguranței circulației prin extinderea zonelor care beneficiază de parapet de siguranță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.