O nouă victorie răsunătoare pentru Kiss FM! Conform celui mai recent Studiu de Audiență Radio, realizat în perioada 29 aprilie – 18 august 2024, de către Mercury Research și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, postul de radio preferat al românilor și-a consolidat poziția de lider, fiind ascultat zilnic de peste 2.710.200 de persoane.
Această performanță confirmă încă o dată atractivitatea și relevanța Kiss FM în peisajul media din România. Muzica bună, prezentatorii carismatici și energiile pozitive au cucerit inimile a milioane de români, transformând Kiss FM în companionul de încredere al ascultătorilor, indiferent de vârstă sau preferințe muzicale.
Despre studiu
Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani și peste, care nu lucrează în domeniul radio, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane și rurale din România. Conform datelor statistice ale Institutului Naţional de Statistică, privind populaţia rezidentă la data de 1 ianuarie 2023, mărimea acestei populaţii la nivel naţional este de 16.848.477 persoane.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) și ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research). În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea locurilor în care au desfășurat activităţi în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.
Interviurile s-au realizat prin apelare pe numere de telefon fix (7%) și telefon mobil (93%). Durata perioadei de intervievare: 15 săptămâni. Culegerea datelor s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate și zi a săptămânii, de-a lungul celor 15 săptămâni de intervievare. Durata medie a interviului: 17 minute.
Rezultatele Studiului de Audienţă Radio (SAR) Valul II 2024