Motocicliștii solicită excluderea obligativității de a deține extinctor, triunghiuri reflectorizante și trusă de prim ajutor

Motocicliștii solicită excluderea obligativității de a deține extinctor, triunghiuri reflectorizante și trusă de prim ajutor.

  • OG 195/2002 – cunoscut si sub denumirea de Codul Rutier, nu face distincție între mașini și motociclete. Drept urmare, motocicleta trebuie să aibă stingător de incendiu, trusă de prim ajutor și două triunghiuri reflectorizante;
  • Aceste prevederi din OG 195/2002 au fost ignorate de poliție până de curând. Astfel, au apărut în comunitate date și informații despre amenzi pe această temă;
  • Aproape 8.000 de semnatari până acum ai petiției pentru eliminarea obligației de a avea stingător de incendiu, triunghiuri reflectorizante și trusă medicală în cazul motocicletelor și mopedelor;
  • 97% dintre respondenți susțin eliminarea obligativității de a avea extinctor și triunghiuri reflectorizante la motocicletă și mopede;
  • 88% susțin și eliminarea obligației de deține trusă de prim ajutor la motocicletă și mopede;
  • 35% consideră că ar fi necesară introducerea obligativității motocicliștilor de a deține vestă reflectorizantă.
Citeste și:  Kärcher a curățat Teatrul Sică Alexandrescu și Piața Sfatului din Brașov

Aproape 8.000 de semnături a strâns, în 7 zile, petiția online inițiată de Asociația motoADN – Asociația pentru Dezvoltarea Motociclismului în România pentru eliminarea obligației de a avea stingător de incendiu, triunghiuri reflectorizante și trusă medicală în cazul motocicletelor și mopedelor. Semnăturile se mai colectează până pe 31 mai, aici!

Conform Codului Rutier, în prezent este obligatoriu ca autovehiculele să fie dotate cu stingător de incendiu, două triunghiuri reflectorizante și trusă medicală, omologate. Motocicletele și mopedele, fiind definite ca autovehicule cu 2 roți, trebuie să respecte aceste prevederi. Există argumente solide pentru care motocicletele și mopedele să fie tratate diferit:

Stingătorul de incendiu – spre deosebire de mașini, motocicletele sunt dotate cu un întrerupător general al alimentării cu benzină, dar și al alimentării cu energie electrică. Mai mult decât atât, în cazul unui impact, existența unui dispozitiv sub presiune pe motocicletă reprezintă un real pericol pentru cei implicați în accident. Asta face ca existența unui extinctor să nu se justifice.

Citeste și:  Târg de carte second-hand pentru copii și părinți, sâmbătă, la Centrul Cultural Apollonia din Brașov

Triunghiuri reflectorizante – Motocicleta și mopedul sunt suficient de mici pentru a putea fi deplasate în afara carosabilului atunci când sunt defecte sau sunt implicate în accidente minore. Drept urmare, nu necesită utilizarea de triunghiurile reflectorizante. În cazul unui accident grav, când este interzisa deplasarea motocicletei de la locul accidentului, poliția intervine în mod obligatoriu, și astfel poate securiza astfel locul, mai eficient decât prin folosirea triunghiurilor reflectorizante.
Trusă de prim ajutor – în caz de accident cu răniri de persoane, echipamentul de protecție al motociclistului face ca răni ușoare, precum zgârieturi, tăieturi să nu apară decât în combinație cu alte probleme mult mai grave, care necesită oricum intervenția unui echipaj de la SMURD/ serviciul de salvare. Trusa medicală ester astfel inutila sau poate fi chiar periculoasă dacă este folosită de personal nespecializat în astfel de situații.

Citeste și:  Retreat-ul "Calea Reconectării prin Iubire": O invitație la transformare personală și vindecare spirituală într-o eră de conștientizare
De ce solicităm acum aceste modificări?

Până de curând, poliția a ignorat aceste prevederi și nu a dat amenzi posesorilor de motociclete și mopede. Acest lucru s-a schimbat și comunitatea moto a fost revoltată de câteva cazuri în care s-au aplicat amenzi pentru lipsa stingătorului și a setului de triunghiuri reflectorizante. Legea este însă clară și solicită prezența acestor elemente, ceea ce face ca amenzile date de Poliție să fie corecte din perspectiva aplicării legii. Rămâne așadar decizia agenților de la Poliția Rutieră dacă aplică sau nu legea – acest fapt lăsând loc pentru abuzuri și corupție!

”Considerăm că această prevedere este o scăpare legislativă care trebuie remediată. Prin această petiție am vrut să facem auzită vocea comunității moto din România și altundeva decât în grupurile noastre de nișă, pentru că mesajul trebuie să ajungă mai departe. Solicităm așadar Parlamentului României, Ministerului Transportului și Ministerului de Interne să excludă motocicletele și mopedele de la aplicarea prevederilor articolului 8 din Ordonanța de Urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, declară Răzvan PAVEL, Președinte, Asociația motoADN.  
Conform petiției lansate de motoADN, 97% dintre respondenți susțin eliminarea obligativității de a avea extinctor și triunghiuri reflectorizante la motocicletă și mopede.

În ceea ce privește trusa de prim ajutor, 88% dintre respondenți susțin și eliminarea obligației deținerii acesteia la motocicletă și mopede. De altfel, aceasta este singurul dintre elementele menționate în lege pe care unii motocicliști îl iau cu ei când ies în trafic – dacă au genți laterale sau alte spații de depozitare.
Urmează să trimitem informări scrise și solicitări de audiență la Comisiile de transport din Senat și Camera Deputaților precum și la ministerele vizate direct: Ministerul de Interne și Ministerul Transporturilor. Scopul demersului îl reprezintă modificarea articolului 8 din Codul Rutier.  
Despre sondaj:
În perioada 17 – 25 mai au semnat petiția și au răspuns la sondaj 7.504 persoane, aceasta rămânând deschisă până pe 31 mai.

Dintre aceștia, 42% au vârste cuprinse între 25 și 35 de ani, 27% între 36 și 45 de ani, 18% între 18 și 24 de ani, 7% între 46 și 50 de ani și 6% peste 51 de ani.

Un alt element analizat a fost tipul de motocicletă condus de motocicliștii care au răspuns la sondaj: 28% conduc preponderent motociclete de touring, 26% motociclete naked, 21% motociclete sport, 7% cruisere, 6% choppere, 4% scutere, 2% motociclete de enduro, restul fiind posesori de alt model de motocicletă sau nedeținând o motocicletă.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.