Noul sediu al SVSU, dotat și pentru pentru cazarea sinistraților, și pentru pregătirea președinților și administratorilor asociațiilor de proprietari

Astăzi, fost inaugurat noul sediu al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență.

Sediul este o clădire multifuncțională, care asigură atât spațiile pentru păstrarea în condiții de siguranță a echipamentelor și materialelor necesare intervenției în caz de inundații, alunecări de teren, cutremure etc, cât și pentru pregătirea personalului, voluntarilor și reprezentanților asociațiilor de proprietari. În situații speciale, spațiul poate fi amenajat pentru cazarea, pe termen scurt, a 15-20 de sinistrați.

Spațiul a fost amenajat într-un fost punct termic, aflat într-o stare gravă de degradare. Lucrările au început în luna mai și au durat 6 luni. Valoarea acestei investiții, inclusiv partea de proiectare, a fost de 494.760 de lei, TVA inclus, finanțarea fiind asigurată din bugetul local.

„Este un spațiu nou, necesar, realizat în urma unei investiții care a ajuns la suma de 500.000 de lei. Până acum SVSU își desfășura activitatea în 3 puncte  de lucru, astfel că timpul de intervenție era prea lung.

Trebuie să avem într-un singur loc toate echipamentele, pentru o intervenție optimă. Aici avem acest garaj, avem magaziile, se găsesc toate elementele de care avem nevoie pentru a interveni în situații de urgență, avem furtunuri de pompieri,  pompe de apă, scule și utilaje de intervenție,echipamente pentru descarcerare etc.

Citeste și:  Yiwen Shen și Marko Džomba au electrizat Sala Patria cu un concert memorabil alături de Orchestra Simfonică a Filarmonicii Brașov

Avem și alte facilități, există și vestiare, și dușuri, inclusiv spații în care, în caz de nevoie, putem să și cazăm oameni. Avem absolut tot ce trebuie, inclusiv saltele, pături și cearceafuri. Este un spațiu multifuncțional, care, pe lângă faptul că asigură toate condițiile de muncă pentru SVSU, are și această utilitate publică pe care o putem da în caz de nevoie.

Cu siguranță, și în bugetul de anul viitor avem lucrări și echipamente care vor fi achiziționate pentru SVSU, dar la ora actuală putem interveni în orice situație ce poate apărea“, a declarat Sebastian Rusu, viceprimar al municipiului Brașov.

Șeful SVSU, Emil Pușcașu, a făcut o prezentare a tuturor echipamentelor aflate în inventarul noului sediu și a vorbit despre activitatea care i-a ocupat cea mai mare parte a timpului din acest an, anunțând și faptul că serviciul angajează doi colegi noi.

,,Avem autospeciala care ne asigură partea de deplasare și acces într-un timp cât mai scurt, care este dotată cu echipamente care ne permit să facem prima intervenție la aproape orice situație, să facem evaluarea și să vedem de ce resurse avem nevoie ulterior. Tot pentru deplasare avem și remorca, în care punem echipamentele suplimentare. Suntem patru persoane în cadrul serviciului, am mai scos la concurs două posturi, așteptăm înscrierile.

Citeste și:  Târgurile volante din Brașov, programate în acest weekend, anulate din cauza vremii nefavorabile

Anul acesta, cea mai importantă activitate a fost legată de COVID19, pentru că SVSU a făcut partea de achiziții, distribuție, monitorizare, carantinare pentru municipalitate, practic toate activitățile legate de pandemie de la instituțiile din subordinea municipalității, inclusiv școli  ”, a precizat șeful SVSU.

La finalul vizitei, jurnaliștii au avut parte și de o prezentarea echipamentelor utilizate în ultimii 70 de ani, pentru intervenția în cazul apariției unor situații de urgență, într-un mini-muzeu amenajat aici.

Astfel, au putut încerca telefoanele de campanie, care funcționează în lipsa rețelei de telefonie sau a rețelei de curent electric, sau vedea detectoare de substanțe periculoase (inclusiv individuale, asemănătoare unor pixuri), detectoare de radiații sau sisteme de respirat cu butelie de oxigen, toate datând din anii ‘50 – ‘60, dar încă funcționale, pompa pentru incendiu care era acționată manual ori calculatorul de comunicații speciale, produs în 1989 în România, cu ajutorul căruia până acum doi ani se controlau sistemele de alarmare publică din municipiu.

Desigur, în prezent SVSU Brașov are echipamente de ultimă generație și alte bunuri necesare intervenției și limitării efectelor situațiilor de urgență.

Citeste și:  Restaurantul Panoramic va renăște: ANA TELEFERIC Brașov promite o transformare spectaculoasă a simbolului orașului de pe Tâmpa

Pentru inundații au fost achiziționate următoarele echipamente: motopompă cu o capacitate de 1.600 l/min; motopompă cu o capacitate de 1.100 l/min; pompă submersibilă electrică cu o capacitate de 300 l/min, furtunuri de tip A, B și C; remorcă de transport materiale și echipamente; autospecială pentru asigurarea timpilor de intervenție, proiectoare de intervenție pe timp de noapte, veste de salvare, pelerine de ploaie, cizme, corzi de salvare.

Pentru intervenție de tipul deblocare/salvare au fost achiziționate următoarele echipamente: sculă multifuncțională cu elemente de tragere Holmatro, motofierastrău cu disc, picamăr, generatoare de diferite puteri, polizor unghiular electric, ciocan rotopercutor, echipament de salvare la înălțime.

Pentru intervenții la incendii de pădure/vegetație: rucsacuri de intervenție la incendiu, cu rezervoare de apă; rezervor gonflabil cu o capacitate de 600 litri, lanterne.

Situațiile de urgență care necesită evacuarea persoanelor:

  • Inundații. Conform Planului de intervenții la inundații, avem un număr de 240 de gospodării în zonele de risc.
  • Cutremure/prăbușiri de construcții (ex. str. Molidului nr.33),
  • Surprinderea persoanelor aflate în tranzit de căderi masive de zăpadă.

Pentru astfel de situații, care implică cazarea persoanelor evacuate, SVSU are în dotare: 80 de saltele, 200 paturi, 188 pilote, 180 perne, și 171 de lenjerii de pat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.