‘Resuscitarea’ Liniei 100 și creșterea frecvenței autobuzelor, soluțiile Primăriei pentru evitarea blocajelor în Schei și Poiana Brașov

Reintroducerea liniei RATBV Gară – Poiana Braşov şi creşterea frecvenţei de circulaţie a autobuzelor sunt soluțiile primăriei pentru reducerea blocajelor în cartierul Șchei.

Primarul Allen Coliban a anunţat că joi va avea o întâlnire cu reprezentanţii RATBV, pentru o discuţie legată de strategia transportul public de călători în municipiul Braşov.
Urgentarea discuţiilor au fost determinate de blocajele survenite în trafic în perioada sărbătorilor de iarnă, pe Drumul Poienii şi în cartierul Şchei.

„Sunt perioade în care, în Şchei, nu trece nici un mijloc de transport timp de 50 de minute. În ultimii ani, RATBV s-a axat pe eficientizarea activităţii şi pe reducerea numărului de mijloace de transport de pe traseu, pentru că acestea nu erau pline. Cred că este nevoie de o altă abordare în ceea ce priveşte transportul în comun. O soluţie ar fi să existe legături între cartierul Şchei şi principalele zone ale oraşului, iar autobuzele să circule cu o frecvenţă care să îi determine pe braşoveni să folosească transportul în comun”, a declarat primarul.

Citeste și:  Întâlnire de lucru la Penitenciarul Codlea, organizată în baza Strategiei naţionale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate

Coliban consideră că ar fi oportună introducerea unei linii RATBV pe traseul Gara Braşov – Poiana Braşov, pe modelul liniei 100. În trecut această linie a fost desființată pentru că autobuzul circula mai mult gol, având în vedere că majoritatea turiştilor veneau în Poiana Braşov cu maşinile personale. Lucrurile par însă să se fi schimbat.
Totodată, se intenționaeză amenajarea unor benzi dedicate transportului în comun care să crească mobilitatea autobuzelor și troleibuzelor.

Primarul Brașovului a mai menționat că până la sfârșitul lunii trebuie să primească rezultatele studiului de trafic pentru zona veche a oraşului. „Toate aceste date vor sta la baza strategiei de mobilitate pentru această zona veche a oraşului. Prioritar va fi transportul pietonal, cel cu bicicleta şi transportul în comun”, a precizat Allen Coliban.
Efectele măsurilor privind strategia de mobilitate în zona veche a oraşului şi pe Drumul Poienii se vor vedea în aproximativ un an, crede Allen Coliban.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.