Preşedintele ADR Octavian Oprea a participat la cea de-a doua reuniune a Comitetului pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a prezentat ieri, 17 iunie 2021, membrilor Comitetului pentru e-guvernare şi debirocratizare iniţiativa de realizare a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice – măsură ce îşi propune inventarierea tuturor serviciilor publice furnizate de instituţiile şi autorităţile publice centrale, în scopul creării unui instrument pentru monitorizarea progresului transformării digitale a administraţiei publice.

„Vom crea un catalog al tuturor serviciilor publice pe care statul român le oferă cetăţenilor şi organizaţiilor. Este esenţial să ştim ce servicii sunt livrate de administraţie şi care dintre ele pot fi digitalizate. Până acum, dezvoltarea serviciilor publice electronice a fost una insulară, care a impiedicat interoperabilitatea şi a blocat accesul la date. Datele sunt aurul economiei digitale. Nu putem face performanţă în administraţia publică şi nu putem creşte economic dacă nu eliminăm birocraţia. Am demarat această iniţiativă în luna decembrie 2020 şi contăm pe sprijinul colegilor din Comitetul de e-guvernare şi debirocratizare pentru urgentarea obţinerii de date în vederea completării catalogului serviciilor publice”, a declarat Octavian Oprea, preşedintele ADR.

Citeste și:  7 din 10 angajatori vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor pascale. Primele în bani, voucherele cadou și coșurile cu produse de sezon se află în vârful listei

De asemenea, preşedintele ADR a reiterat importanţa implicării tuturor instituţiilor în acest demers, atât în ceea ce priveşte celeritatea completării informaţiilor solicitate în chestionarul ADR, cât şi coordonarea instituţională (inclusiv la nivelul entităţilor subordonate/aflate în coordonare).

Executivul şi-a propus, prin politica publică în domeniul e-guvernării, finalizată de ADR în cadrul proiectului EGOV – Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare, investirea a peste 2 miliarde de euro în următorii 10 ani în procesul de transformare digitală a administraţiei publice.

Cea de a doua şedinţă a Comitetului pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei a avut loc joi, 17 iunie, la Palatul Victoria şi a fost prezidată de Mircea Abrudean, Secretarul General Adjunct al Guvernului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.